Jordi Arcos participa en el II Congrés Internacional sobre Innovació Educativa en Filosofia a la Universitat de València

26/10/2016  
Fotografia de: Jordi Arcos participa en el II Congrés Internacional sobre Innovació Educativa en Filosofia a la Universitat de València | CETT

Els dies 19, 20 i 21 d’octubre va celebrar-se a València, a la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació de la Universitat de València, el II Congrés Internacional sobre Innovació Educativa en Filosofia.


El Grup de Recerca en Turisme, Cultura i Territori de l’EU CETT-UB va ser-hi present a través de la participació del docent i investigador Jordi Arcos Pumarola, que va presentar la comunicació Explorando las posibilidades de la didáctica de la filosofía en el campo de la educación patrimonial. Investigació en la que es mostraven les diferents oportunitats que ofereix l’educació patrimonial per fer propostes de valor i crear productes turístics culturals relacionats amb el patrimoni immaterial, en aquest cas, el patrimoni filosòfic.


La comunicació centrava el seu àmbit d’anàlisi en els equipaments patrimonials, concretament museus i centres d’interpretació. D’aquesta manera, partint del canvi de paradigma que ofereix la museografia didàctica enfront la museografia tradicional; s’exposaven i valoraven les diferents propostes expositives relacionades amb el patrimoni filosòfic que podem trobar a Europa.


Arribant a la conclusió que, tot i que l’espai museístic s’ha relacionat tradicionalment amb la materialitat, si considerem les tècniques que posa a la nostra disposició la museografia didàctica, el discurs expositiu és un àmbit d’actuació vàlid per a la creació de productes turístico-culturals relacionats amb el patrimoni immaterial.