La Dra. Maria Abellanet i Meya i el Dr. José Antonio Pérez-Aranda, participen de forma activa a INTO 201605/12/2016 |
|
En
la XI edició de l’INTO, representants de les Administracions Públiques,
empresaris, investigadors, professors, estudiants i professionals de diverses
àrees, entre d’altres, es van reunir a Palma de Mallorca, els dies 24 i 25 de
novembre, per parlar i analitzar el concepte de turisme
experiencial com a eina per a la desestacionalització. La
Dra. Maria Abellanet i Meya, CEO del Grup CETT, ha format part del comitè
científic, a la vegada que ha tingut un paper destacat com a moderadora de la II
càpsula, titulada “Com crear experiències turístiques sostenibles i
responsables”. Dins d’aquesta
sessió, el Dr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’Escola Universitària
del Campus CETT-UB, hi ha participat també parlant sobre l’experiència del
consumidor turístic i valoració de la Responsabilitat Social Empresarial (RSE)
per la demanda hotelera, la Dr. Barbara Neuhofer de Salzburg University of
Applied Sciences, Austria explicant “L’economia de l'experiència al segle XXI:
Cocrear experiències dels clients a través de la tecnologia digital”, i la Dr.
Natalia Tur de la Universitat de les Illes Balears amb la ponència “Venent
records: el procés de cocreació en el turisme experiencial”. L’objectiu principal era presentar i analitzar, des
d'una perspectiva acadèmica, diferents models per a la creació d'experiències
turístiques amb un denominador comú: la co-participació del turista i la
sostenibilitat. Durant
els dos dies, es va analitzar l’impacte de l’estacionalitat, a partir de reflexions
estratègiques sobre la necessitat de dissenyar experiències turístiques. També
es van estudiar diferents models per crear i introduir productes i experiències
de turisme sostenible i responsable, i també quins tipus de polítiques es poden
dissenyar per reduir l’estacionalitat. El programa complet es pot consultar en
aquest enllaç. L'objectiu
principal del Seminari INTO és fomentar la transferència de coneixement i
impulsar la innovació en tota la cadena de valor de la industria turística a fi
de millorar la competitivitat de les Illes Balears. Durant
les 10 edicions passades, i des d’aquell primer INTO de l’any 2004 s'han analitzat
diverses temàtiques relacionades amb productes turístics com el cultural, el nàutic o el de
salut; instruments de màrqueting com el branding o social media. Així
mateix, es va debatre sobre noves apostes per a afrontar la sostenibilitat del
sector amb temes com el canvi climàtic. D’altre banda, es van tractar qüestions
relacionades amb l’evolució de les tecnologies implantades en l’industria turística
per tal d’analitzar el comportament del turista i utilitzar aquestes noves
tecnologies per crear i/o transformar destinacions turístiques de forma
sostenible.
|
|