Ha oblidat la seva clau?
CAT | ESP
Que és CETT Alumni?
26.07.2016

L'ús de la Realitat Augmentada i Virtual al sector Turístic

Amb el desenvolupament de les tecnologies de proximitat (codis QR, Near Field Communication, iBeacons, etc) nascudes de la necessitat de la interacció entre l’usuari i l’entorn, i el propi ús dels dispositius Smartphones, Tablets o inclús les quasi ja oblidades Google Glass, sorgeixen les aplicacions de RA (Realitat Augmentada).

Què és la Realitat Augmentada? Es tracta d’una combinació de tecnologies que permet afegir informació de valor a la pròpia realitat.

A través de la utilització de la càmera integrada en el dispositiu Smartphone o Tablet, l’aplicació basada en RA, enriqueix la imatge de l’entorn que rep la càmera, a través de textos o contingut multimèdia.

El sector turístic ha sabut aprofitar aquesta tendència, i el potencial que la pròpia tecnologia ofereix, per millorar l’experiència del viatger.

Algunes destinacions ja compten amb aplicacions de Realitat Augmentada que sumen valor  a la seva oferta, com per exemple:

  • GUIDEO (diverses destinacions espanyoles):  aplicació turística i cultural amb RA que fa que recrea escenes i monuments del passat.

  • GUIDEKICK (diverses destinacions espanyoles): en un inici pensada per les Google Glass, es defineix com una eina turística que permet al viatger interactuar amb el seu entorn en temps real a través de la recreació dels monuments històrics en una època concreta.

  • CHECK-IN ARAGÓN (Comunitat Autònoma d’Aragó): reuneix tota la informació turística de la comunitat autònoma i combina la RA amb la gamificació, convidant als seus usuaris a jugar i interactuar amb la destinació.

El sector turístic representa un dels sectors més avantguardistes en tot el que fa referència a la tecnologia per això també s’estan imposant les ulleres i cascos de RV (Realitat Virtual) com a noves possibilitats per a l’oci i la cultura.

Una de les primeres ciutats en implantar una atracció turística basada en Realitat Virtual ha estat Amsterdam, amb la creació del primer cinema de RV en el que els espectadors entren a la sala i s’assenten a les butaques giratòries, es col·loquen les ulleres “Samsung Gear VR”, els auriculars. I mentre el silenci regna a la sala sense pantalla, ells gaudeixen d’una experiència de 360 graus.

Aquesta tecnologia aplicada al sector turístic permet que l’usuari pugui imaginar o experimentar, gairebé de manera real, la vida d’un lloc en concret. Com per exemple la recreació de l’interior de la Piràmide de Keops, o l’antiga Mery King’s Close, la ciutat que s’amaga sota la Royal Mile d’Edimburg.

El creixent interés de PokemonGo és un exemple d’aquestes tecnologies, concretament de RA. Es tracta d’una aplicació que, combinant el GPS amb la càmera i la informació addicional que va afegint a la realitat (elements multimèdia i virtuals), ha portat la marca cap a les posicions més altes dins del món digital actual. Es tracta d’una campanya de màrqueting sense precedents, que ha aconseguit treure al carrer milers de persones de diferents edats, conduint-les cap a punts concrets d’una ciutat o d’una destinació. Així, els diferents comerços i establiments poden inclús sumar-se al moviment Pokemon, convertint-se en PokeStop o PokeGym. Ara es tracta de posicionar-se a favor o en contra, i aprofitar l’ona mediàtica (gratuïta) que aquesta app de Realitat Augmentada porta en si mateixa. Ja veiem alguns exemples, com el de Yelp, que inclou un filtre especialitzat per trobar aquells restaurants que posseeixen o que es troben a prop d’un PokeStop.





Comentaris (0)

Publicar un comentari: