TÈCNIC SUPERIOR EN RESTAURACIÓ
PRESENTACIÓ:
L’objectiu del cicle és preparar els alumnes per gestionar establiments, àrees o departaments de restauració, dissenyant i comercialitzant l’oferta gastronòmica dels diferents tipus o especialitats dels establiments, o dels àmbits en els quals s’apliqui. Es dóna la possibilitat d’especialització en l’àmbit de cuina “Xef” o de servei “Maître”.
ACCÉS:
Batxillerat (LOGSE) o prova oficial d’accés de la Generalitat per a majors de 19 anys.
TITULACIÓ:
Tècnic Superior en Restauració
SORTIDES PROFESSIONALS:
- "Xef"
- Cap de partida
- Cuiner
- Director de producció
- Director de restauració o banquets
- Maître
- Cap de compres
- Responsable d’alimentació en càtering
- Cap de compres
- Responsable d'enconomat i celler
- Director d'aliments i begudes
ÀMBIT PROFESSIONAL :
- Restauració comercial: clàssica, d’alta cuina, nova restauració, bars, cafeteries, hotels, banquets,...
- Restauració col·lectiva: residències, escoles, hospitals, càtering aèri i marítim...
PLA D'ESTUDIS:
Els objectius dels cursos són:
Primer Curs: Es caracteritza per la introducció teòrico-pràctica de l’alumne al món de la restauració. S’assoleixen els conceptes, les tècniques i les relacions més bàsiques, a més d'obtenir la visió global dels diferents departaments.
Segon Curs: Els alumnes aprofundeixen i amplien tots aquells aspectes teòricopràctics assolits, donant una gran importància a l’organització, coordinació i gestió departamental, ja sigui, d'àrees, departaments o d’establiments de restauració. En aquest nivell l’alumne pot personalitzar la seva formació triant entre les diferents especialitats pràctiques.