CAT | ESP | ENG
OFERTA ACADÈMICA
Gestió Turística de les Destinacions Urbanes

Programa

60 Crèdits Europeus

ASSIGNATURES TRONCALS DEL MÀSTER (15 ECTS):

Innovació Turística (3 ECTS):

  • Innovar per competir.
  • Co-crear per innovar.
  • Projectes d’innovació turística.
  • Lideratge i gestió.

Màrqueting Estratègic i Operatiu (3 ECTS):

  • Anàlisi i Diagnosi DAFO.
  • Estratègies de Màrqueting.
  • Màrqueting on-line aplicat al turisme.

Instruments d’Organització i Gestió del Turisme (6 ECTS):

  • Models de Gestió de desenvolupament turístic.
  • Elements configuradors i actors de les destinacions turístiques.
  • Aproximació territorial del turisme.

Comercialització i Comunicació del Turisme Cultural (3 ECTS):

  • Tècniques i eines de comunicació.
  • Canals de comercialització.
  • Nous models de promoció.

ASSIGNATURES D’ESPECIALITZACIÓ (21 ECTS):

Metròpolis i turisme. Fonaments i característiques del turisme urbà (12 ECTS)

  • El binomi turisme i territori. La curiositat humana com a incitació al viatge.
  • Noves tendències i nous espais turístics: la ciutat com a escenari turístic.
  • Recursos tangibles i intangibles. La creació dels productes de turisme urbà.
  • Integració del turisme a la ciutat. Estratègies de convivència.
  • El comportament, perfils i tendències de la demanda en turisme urbà.

Planificació territorial i estratègies de desenvolupament en destinacions turístiques urbanes (9 ECTS)

  • Ordenació del territori i activitat turística. Principis generals.
  • L’administració pública i la gestió del turisme. De l’OMT al govern locals.
  • Relació urbs i turisme. Tècniques d’avaluació de conflictes i problemes.
  • La gestió del flux turístic a la ciutat: accessibilitat i mobilitat turística.
  • Conflictes, problemàtiques i impactes entre el factor urbà i turístic. Espais a gestionar.
  • La gestió de l’espai urbà i dels elements patrimonials.
  • Claus de l’èxit i de la pervivència de les destinacions turístiques urbanes.

ASSIGNATURES OPTATIVES D’ORIENTACIÓ (12 ECTS):

Aplicació i Transferència de la Innovació (12 ECTS) – Orientació professional

Assignatura vinculada a la realització de pràctiques en empreses i organitzacions turístiques pel desenvolupament de els competències professionals del màster i la seva aplicació en un entorn real.

Metodologies i Tècniques de la Investigació (12 ECTS) – Orientació investigadora

  • Principis bàsics de la investigació i del seu disseny
  • Bases de la investigació quantitativa i qualitativa  
  • Fonts d’informació turística
  • Programes i recursos per als anàlisis i pel seu tractament

PROJECTE FINAL DE MÀSTER (12 ECTS):

Aquesta assignatura pretén capacitar a l'alumnat per l’anàlisi de les problemàtiques i fets turístics mitjançant els mètodes i tècniques d’investigació adequats en cada cas. Permet iniciar a l’estudiant en la metodologia d’investigació per a que pugui plantejar i desenvolupar amb èxit una recerca.

Assignatures definides com a complements de formació del màster:

  • Turisme Global 9 ECTS

 

 

Darrera modificació 18/10/2016