CAT | ESP | ENG

Programa Jornada d'Innovació en la Promoció Turística 2014

9:00-9:30                                    Acreditació Palau de Congressos de la Fira de Barcelona.
Pavelló 5, Sala 6.
9:30-9:45  Inauguració institucional: A càrrec del Sr. Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme i de la Sra. Maria Abellanet, consellera delegada del Grup CETT.
9:45-10:15            

Ponència principal: La innovació aplicada a la promoció turística.

Sr. Jordi Blanch Capellades. Director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.


10:15-12:00

Primer bloc:

Destinacions turístiques amb identitat pròpia: la importància de la diferenciació.

Introducció: La diferenciació com a eina de promoció turística, a càrrec del Sr. Enric López, director del màster universitari en Direcció d’empreses turístiques: eTourism, estratègies de màrqueting i comercialització online de l'EUHT CETT-UB.

Ponències:

1. Catalunya: Agència Catalana de Turisme. Sr. Patrick Torrent, director executiu.

2. Euskadi: Agencia Vasca de Turismo Basquetour. Sra. Arantza Madariaga, directora general.

3. Quebec: Oficina de Quebec a Barcelona. Sr. Alfons Calderón, agregat d’afers econòmics i director en funcions de l’Oficina del Quebec a Barcelona.

Taula Rodona: La importància de la diferenciació en les estratègies de promoció turística d’un territori i de la funció dels òrgans de promoció turística.

12:00-12.15          Pausa café

12:15-14:00        

Segon bloc:

Mercats emergents i segments específics. Experiències molt reals!

Introducció: Principals mercats emergents i segments específics a nivell turístic, a càrrec del Dr. Joan Miquel Gomis, director del programa de Turisme al Departament d’Economia i Empresa, Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Ponències:

XINA

1. Contextualització de la importància de la Xina com a mercat emissor a nivell turístic. Sr. Manu Sánchez Monasterio, president del “China Marketing Center“ del Club de Marketing de Barcelona.

2. Monitor de Mercats Online Xina 2013. Índex de Reputació Online d’Hotels segons els turistes xinesos (Vivential Value i CETT). Sr. Rafael González, soci i director de Vivential Value.

3. Cas empresarial a la Xina: Nextel.Travel i la seva experiència en introduir-se al mercat xinès. Sr. Josep Maria Torrelles, Marketing & Sales Manager.

Torn de preguntes.

RÚSSIA

1. Estudi de mercat: hàbits i percepcions del turista rus a Catalunya (DIBA i Sehrs).
Sr. Damià Serrano, responsable del Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona i professor titular de l'EUHT CETT-UB.

2. Cas empresarial a Rússia: Serhs Tourism i l’experiència en el mercat rus. Sr. Delfí Torns, director general.

Torn de preguntes.

LGTB

Cas d’estudi: Turisme LGTB. Sr. Juan Juliá, fundador i propietari d’Axel Hotels.

Torn de preguntes.

14:00

Cloenda:  Sr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’EUHT CETT-UB.