Premis treballs de recerca de batxillerat

CETT Fundació en el seu afany per potenciar i fomentar el desenvolupament de la investigació, el coneixement del turisme, l'hoteleria i la gastronomia, i l'excel·lència acadèmica dels estudiants, vol reconèixer els treballs de recerca (treballs de recerca, TDX) dels alumnes de batxillerat de Catalunya que tractin els camps del Turisme, l'Hoteleria, la Gastronomia, i aquests.
¡¡ Participa ara a la XIX edició dels #PremisCETTtdr!
-
A qui s'adreça
El premi està dirigit a qualsevol alumne de batxillerat que presenti el seu treball de recerca (TDX) al camp del Turisme, l'Hoteleria, la Gastronomia, Màrqueting o altres sectors afins a aquests, el curs acadèmic 2024-2025.
-
Els premis
Primer premi:
- Per a l'autor/a: Un ajut de fins a 4000€ per estudis de grau o de 2000€ per un cicle formatiu de grau superior, en cas que el guanyador decideixi estudiar al CETT School of Tourism, Hospitality and Gastronomy. Un portàtil MAC Air (o model similar) en cas que no decideixi estudiar al CETT.
- Pel centre educatiu: Un xec regal de 1.000 € per a material educatiu.
Segon premi:
- Per a l'autor/a: Un ajut de fins a 2000€ per estudis de grau o de 1000€ per Cicle Formatiu de Grau Superior, en cas que el guanyador decideixi estudiar a CETT School of Tourism, Hospitality and Gastronomy. Una tauleta IPad Air (o model similar) en cas que no decideixi estudiar al CETT.
- Pel centre educatiu: Un xec regal de 500€ per a material educatiu.
Tercer premi:
- Per a l'autor/a: Un ajut de fins a 1000€ per estudis de grau o de 500€ per cicle formatiu de grau superior, en cas que el guanyador decideixi estudiar a CETT School of Tourism, Hospitality and Gastronomy. Uns auriculars AirPod Pro (o model similar) en cas que no decideixi estudiar al CETT.
- Pel centre educatiu: Un xec regal de 300 € per a material educatiu.
En cas que algun dels premiats vulgui estudiar a una universitat o centre escolar de Barcelona, i resideixi a més de 50 km. de la ciutat, obtindreu un descompte del 30% de l'import de l'estada a la Residència Universitària Internacional Àgora BCN durant el primer curs universitari.
-
Com participar
Els participants hauran demplenar el formulari de participació. La data límit per participar-hi és el 7 d'abril de 2025
Tal com indica el formulari en línia, s'han d'adjuntar 2 documents en format PDF: el Treball de Recerca (TDX) i una Síntesi d'aquest.
El fet de concursar suposa l‟acceptació de les bases. Consulta-les aquí
Característiques dels documents
- Els noms dels PDF han de ser: TREBALL_nomdeltreball (en el cas del treball) i SINTESIS_nomdeltreball (en el cas de la síntesi). En cas que el títol del treball sigui molt llarg, cal abreujar els noms del PDF posant només les paraules principals del títol. Ni a la feina ni a la síntesi podran aparèixer les dades de l'autor ni del centre educatiu. Només podreu aparèixer el nom del treball.
- Els treballs tenen una extensió lliure i es poden presentar en català, castellà, anglès o francès.
- La síntesi del treball no pot superar les 5 pàgines dextensió. Aquesta ha de contenir els objectius del treball, les hipòtesis plantejades, la metodologia emprada i les conclusions principals de la recerca.
-
Procediment de selecció:
Els candidats/es presentaran oralment el seu projecte davant del jurat el 8 de maig de 2025 en una sessió de 11.00 ha 14.00 h. La presentació tindrà una durada de 10 minuts i, posteriorment, el jurat disposarà de 5 minuts per fer les preguntes que consideri oportunes.
-
Organitza
Els Premis CETT Fundació treballs de recerca de batxillerat estan organitzats per la CETT Fundació i el CETT, patrocinats per la Residència Àgora BCN i compten amb el suport de l'Agència Catalana de Joventut, el Departament d'Ensenyament, el Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya i la Universitat de Barcelona.
Històric de premiats
- Torres de Gauita del Solsonès, de Pol Riu Bonvehí. IES Francesc Ribalta (Solsona)
- Les moles hidràuliques del Pallars Subirà, de Maria Griñó i Albert Boneta. IES Hug Roger III (Sort)
- Un model de turisme: Lloret de Mar, Ana Moriano. IES Thos i Codina (Lloret de Mar)
- Un passeig per Barcelona amb Eduardo Mendoza, de Raquel Gella Casellas. Joviat (Manresa)
- Com fer recordar Girona, de Carlota Molas Gual. La Salle (Girona)
- El turisme al Delta de L'Ebre, d'Anna Bertomeu Navarro. IES de Deltebre (Deltebre)
- Fa 2000 anys que em pentino Barcelona, de Roser Cussó Collel. EASD Pau Gargallo (Badalona)
- Climatització ecològica d'una piscina, de Carlota Molas Gual. La Salle (Girona)
- Creació del meu restaurant, Laia Jeréz i Baciero. Escola Pia (Sabadell)
- Del garum a la picada, la pervivència de la cuina romana en la cuina catalana tradicional, de Sabina Batlle Baró. Institut Fort Pius (Barcelona)
- Petjades d'una guerra 1936-1939: Juan Isidro Borrás, un adolescent a la Guerra Civil espanyola, de Guillem ena Vidal. IES Manuel Sales (Ulldecona)
- El turisme a la rivera nord: realitat o ficció?, de Cristina Palliso Clúa. IES de Flix (Flix)
- Reconstruc. Virtual del Call Major de Barcelona, de Miquel Vilches Muñoz. EASD Pau Gargallo (Badalona)
- One holiday, one destination, de Mònica Fernàndez i Agnès Lluch. IES Joan Brudieu (La Seu d'Urgell)
- La difusió d'experiències turístiques, d'Anna Farrés i Caballol". Escola Vedruna (Ripoll)
- Tivenys. Pla de dinamització cultural, de Clara Reverter Prades. IES Joaquim Bau (Tortorsa)
- El geocaching: la ruta de l'aigua d'Avià, de Ramon Casas i Jou. Escola Vedruna (Palamós)
- Amb el mòbil pel món, de Júlia Cots Capell. Institut Lo Pla d'Urgell (Bellpuig)
- Disseny d'un panell informatiu alimentat amb energia fotovoltaica a Ascó, d'Ivet Pubill Ambrós. IES de Flix (Flix)
- Benvinguts a Palamós. Guía Turística, de Raquel Hidalgo Freixa. Institut Pere Alsius i Torrent (Banyoles)
- La realitat augmentada, una experiència real al Delta de l'Ebre, de Josep Marín Llaó. Institut de Deltebre (Deltebre)
- Creació d'una empresa d'organització d'esdeveniments Odea, d'Alba Jurado Nava. Escola Sagrada Família (Gavà)
- Procés de gravació d'un anunci audiovisual, de Manuel Serrat Segovia. Institut Pere Alsius i Torrent (Banyoles)
- El Pirineu màgic: tres rutes literàries de la mà de Pep Coll, de Laia Guardiola Navés. Institut Samuel Gili i Gayà (Lleida)
- El moviment 'Eres Válido', de Cristian González Ruz. Institut Baix Penedès (El Vendrell)
- Dels paladars d'ahir als sabors d'avui, de Magalí Ortiz Martín. Col·legi Arabell (Lleida)
- Vi de tina de Pedra Seca, un vi extremadament català, de Miquel Àngel Pérez Sáez. Institut Samuel Gili i Gayà (Lleida)
- La toponímia asconenca en l'obra de Carmel Biarnés i Andreu Carranza, proposta de rutes literàries, de Montserrat Ferrús Salvado. Institut de Flix (Flix)
- Una vida sense gluten a Tarragona, de Anna Daniel Fuentes. La Salle (Tarragona)
- Busa: La fortalesa inexpugnable, de Marc Segués Codina. Escola Arrels Secundària (Solsona)
- La cuina molecular: la innovació arriba a casa, d'Ariadna Poch Codina. Institut Terres de Ponent (Lleida)
- Economia col·laborativa com Airbnb afecta la demanda hotelera de Barcelona, de Òscar Jordà Ferreres. Escola Pia Santa Anna (Mataró)
- Pla de màrqueting de l'Albert de Berga, d'Oriol Segura Ambrós. INS Pere Fontdevila (Berga)
- Arraïlart, Agnès Camatxo Buj. Institut Sòl-de-Riu (Alcanar)
- Podem observar el firmament amb una mirada clàssica?, de Maria Dafó Otero. INS Montgrí (Torroella de Montgrí)
- Som més que un RIUre: Pla de màrqueting turístic del Delta de l'Ebre, de Marta Bertomeu. Institut de Deltebre (Deltebre)
- Gelatina 100% caslona. Per què no?, de Laura Rivero Antén. IES El Fix (Santa Margarida i els Monjos)
- Guia arqueològica per descobrir petitts jaciments romans del Baix Ter, d'Ona Vilà i Colomer. Institut Montgrí (Torroella de Montgrí)
- Ciència Michelin, de Marta Ballester. Institut Front Marítim (Barcelona)
- La influència dels sentits quan mengem, de Lorena Escoda Linares. Institut Julio Antonio (Móra d'Ebre)
- 'Estar en Babia', una experiència turística, de Laura Bueno Blanco. Ateneu Instructiu (Sant Joan Despí)
- La difusió dels àcids en l'elaboració del ceviche, de Martí Krause Massaguer. Institut de Premià de Mar (Premià de Mar)
- Creació d'un documental a vista de dron dels 8 fars de la Costa Brava, de Genís Pujiula Vila. Institut Carles Rahola (Girona)
- A la recerca d'August: una APP amb la ruta des de Summum Pyrenaeum (Panissars) fins a tina Capita (Perelló), de Cristina Bossacoma Frigola. Institut Montgrí (Torroella de Montgrí)
- Espècies. La química de les espècies com a principi bàsic per usar-les i combinar-les, d’Ivan Ramos Paniagua. Institut Lauro (Franqueses del Vallès)
- Rutejant per la Palma d’Ebre, de Ruth Martí Sole. INS Flix (Flix)
- Ca Don Joan, una mirada diferent, d’Aina Miró. INS Flix (Flix)
- El poder dels enzims a la cuina, de Lan Falcó Riu. Escola Joviat (Manresa)
- Sant Ferran, la nouvelle révolution, de Jaume Verdaguer Roig. Institut Olivar Gran (Figueres)
- La cuina amb lupa, de David Almadén García. Ateneu Instructiu (Sant Joan Despí)
- Mossegant la salut: volcàmic, ideació i creació d'un snack saludable, Issona Planagumà Colom de IES La Garrotxa.
- Innovació i creativitat gastronòmica a través de la història, Pablo Zamora Sánchez de Padre Damián Sagrados Corazones
- Cuina tradicional, re-evolució?, Marc Atroche Beleta de Dominiques Barcelona