Desenvolupament de les Competències i Habilitats per al Creixement Professional: Eines Estratègiques per Competir al Futur

In
Modalitat: Presencial
Durada: 3 o 4 setmanes (Summer School)
Data començament: 02/07/2018
Idiomes: Castellà, Anglès

Assignatures


Lideratge, Comunicació i Negociació: L’ABC del Desenvolupament Personal i Professional

Lideratge i Treball en Equip

Comunicació i Negociació d'Èxit


La Consciència Personal i la Capacitat d’Adaptació: Claus per la Integració a un Context Professional

Consciència Intercultural

Intel·ligència Emocional

Prevenció de l'Estrès i Gestió de Conflictes


PROJECTE FINAL (OPCIÓ 4 SETMANES)


LIDERATGE, COMUNICACIÓ I NEGOCIACIÓ: L’ABC DEL DESENVOLUPAMENT PERSONAL I PROFESSIONAL

LIDERATGE I TREBALL EN EQUIP

Objectius:

  • Identificar el rol del líder a una organització.
  • Conèixer els avantatges i desavantatges dels diferents estils de lideratge.
  • Exercir i elegir l'estil de lideratge més adequat.
  • Adquirir habilitats pràctiques de delegació.
  • Millorar el treball en equip i saber com es pot optimitzar la col·laboració.

Continguts:

  • Lideratge, motivació i acompliment.
  • Estratègies, tècniques i eines per al desenvolupament personal.
  • Com ens relacionem amb nosaltres mateixos: auto-descobriment, auto-control, auto-motivació.
  • La importància del treball en equip: rols i situacions.
  • Claus per als equips d'alt rendiment.
  • Taller de lideratge i treball en equip: estils de lideratge, jocs d'agilitat mental, DISC i rols d'equips. Improvisació teatral i pràctica del treball en equip: negociació, resolució de conflictes, comunicació d’impacte.

COMUNICACIÓ Y NEGOCIACIÓ D'ÈXIT

Objectius:

  • Conèixer els aspectes bàsics d'un procés de comunicació d'èxit.
  • Familiaritzar-se amb diferents estils de comunicació.
  • Entendre la importància de tots els estils de comunicació, inclosa la no-verbal.
  • Aprendre tècniques que garanteixin una comunicació efectiva, com l'escolta atenta, saber preguntar, dóna retroalimentació adient.
  • Conèixer el procés de negociació i posar en pràctica els diferents estils de negociació.
  • Aprendre a identificar i preveure les barreres de comunicació més comunes.

Continguts:

  • Comunicació eficaç: la importància de la comunicació verbal i no verbal.
  • Eines de comunicació per les relacions interpersonals, la capacitat d'influència, la socialització.
  • La negociació i les seves fases.
  • Estratègies, tècniques i eines de negociació.
  • Barreres comunes per a una comunicació d’èxit.
  • Taller de comunicació i negociació d'èxit.

LA CONSCIÈNCIA PERSONAL I LA CAPACITAT D’ADAPTACIÓ: CLAUS PER LA INTEGRACIÓ A UN CONTEXT PROFESSIONAL

CONSCIÈNCIA INTERCULTURAL

Objectius:

  • Entendre les diferències culturals essencials en referència a la comunicació, el comportament i la manera de treballar.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació interculturals.
  • Adquirir vàries estratègies per a treballar de manera efectiva a un entorn multicultural.

Continguts:

  • Competències claus per a una comunicació transcultural.
  • El perill de l’ús excessiu dels estereotips.
  • Fer negocis a un ambient multicultural.
  • Estratègies per a treballar eficaçment a un ambient multicultural.

INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL

Objectius:

  • Aprendre a identificar correctament les emocions i sentiments propis.
  • Saber interpretar les emocions i sentiments dels qui ens envolten.
  • Adquirir estratègies per a controlar emocions impulsives i prevenir el conflicte així com altres emocions negatives.
  • Millorar l'autogestió i les relacions inter-personals.

Continguts:

  • Que són les emocions: són bones o dolentes?
  • Intel·ligència emocional: definició i significat.
  • Competències socials: empatia, comunicació, assertivitat.
  • Competències afectives: com gestionar les emocions, la consciència emocional i la comprensió.
  • Eines i tècniques per a desenvolupar la intel·ligència emocional.
  • Consciència d'un mateix, autogestió, consciència social, gestió de relacions.
  • Taller sobre el control de les emocions.

PREVENCIÓ DE L’ESTRÈS I GESTIÓ DE CONFLICTES

Objectius:

  • Aprendre a identificar els motius que provoquen una situació i atmosfera estressant.
  • Aprendre a controlar el sentiment d'estrès.
  • Conèixer diferents maneres i adquirir habilitats pràctiques de gestió de l'estrès.
  • Animar als participants a enfrontar els canvis sense por en conceptualitzar-los.

Continguts:

  • Els fonaments de la tutoria al lloc de treball.
  • Canviaments al lloc de treball – positius, productius i inevitables.
  • Gestió del canvi i adaptabilitat: conceptualitzar el canvi i trobar formes d’adaptació.

Exemples de Visites Professionals:

  1. Barcelona Activa

ASSIGNATURES