Innovació i disseny de serveis i negocis de gastronomia i restaurants

In
Modalitat: Presencial
Durada: 3 o 4 setmanes (Summer School)
Propera convocatòria: 06/07/2020
Idiomes: Castellà, Anglès

Assignatures


Perspectiva, Innovació i Producte a la Industria Gastronòmica

El Sector Culinari-Restaurants, Una Visió Global

La Innovació al Sector Culinari-Restaurant

Producte i Servei

Disseny d'Espais Restaurants i Empreses Culinàries


Gestió dels Negocis Culinari-Restaurants

El Consumidor en un Àmbit Culinari-Restaurants

Direcció de Màrqueting

L'Organització i la Gestió de l'Empresa


PROJECTE FINAL (OPCIÓ 4 SETMANES)


PERSPECTIVA, INNOVACIÓ I PRODUCTE A LA INDUSTRIA GASTRONÒMICA

EL SECTOR CULINARI-RESTAURANTS, UNA VISIÓ GLOBAL

Objectius:

  • Dotar l'alumne de les eines i coneixements necessaris per desenvolupar amb èxit les habilitats de disseny de productes i serveis culinari-restaurant.
  • Garantir l'aplicació adequada d'un projecte innovador d'aquests productes i serveis.
  • Analitzar experiències, casos i tendències al camp culinari-restaurant.

Continguts:

  • Introducció al sector.
  • Models de negoci.
  • Restaurants.
  • Noves fórmules (Concept Restaurant).

LA INNOVACIÓ AL SECTOR CULINARI-RESTAURANT

Objectius:

  • Trobar d'on venen les idees de negoci.
  • Analitzar el comportament del consumidor.
  • Saber com avaluar les possibilitats d'èxit.
  • Reflexionar sobre tots els aspectes que fan que un projecte sigui viable.

Continguts:

  • Noves tendències, innovació en productes i serveis.
  • Desenvolupament d’un projecte innovador
  • Avaluació de la innovació plantejada

PRODUCTE I SERVEI

Objectius:

  • Capacitar a l'alumne per al desenvolupament d'un projecte innovador en quant al disseny d'un nou producte o servei per determinat mercat.
  • Afegir la mesura de l'experiència de l'usuari en el desenvolupament dels projectes.
  • Aprendre a generar sistemes d’ avaluació de la innovació plantejada.

Continguts:

  • Disseny de productes i serveis en el negoci del restaurant.
  • Detalls de la prestació de serveis. El procés de la prestació de serveis en el negoci del restaurant.
  • Nivells i estàndards de qualitat.
  • Gestió d'experiències.

DISSENY D`ESPAIS DE RESTAURANTS I EMPRESES CULINÀRIES

Objectius:

  • Reconèixer i identificar l'espai competitiu culinari-restaurant, les seves característiques i formes de desenvolupament de negocis.

Continguts:

  • Espais per a la restauració.
  • Equips i infraestructures.
  • Tendències de l’ arquitectura i del disseny interior i de mobiliari.

GESTIÓ DELS NEGOCIS CULINARI-RESTAURANTS

EL CONSUMIDOR EN UN ÀMBIT CULINARI-RESTAURANT

Objectius:

  • Adquirir una perspectiva àmplia de la conducta del consum com a base fonamental per prendre decisions.

Continguts:

  • Identificació de les característiques del consumidor.
  • Anàlisi de la conducta de consum.
  • Nous hàbits de consum.
  • L'experiència del client en diferents tipus de negocis del servei culinari.
  • Factors interns i externs.

DIRECCIÓ DE MÀRQUETING

Objectius:

  • Establir l'estratègia de màrqueting adequada, un dels principals factors d’ èxit de qualsevol projecte empresarial.

Continguts:

  • Brand Management.
  • Estratègies d'e-Màrqueting.
  • Gestió de vedes.
  • Revenue Management a restaurants.

L'ORGANITZACIÓ I LA GESTIÓ DE L'EMPRESA

Objectius:

  • Per mitjà d'un pla de negocis treballar sobre les estratègies, accions i mitjans que un projecte empresarial necessita per estar més a prop de l'èxit.

  • Identificar les claus econòmiques dels diferents models d'empreses del sector culinari-restaurant.

Continguts:

  • Planificació estratègica, organització i temporalització.
  • Les operacions com a clau estratègica en els negocis de serveis.
  • Gestió del personal.
  • Gestió dels centres d'ingrés i de cost.

ESTUDI DE CASOS:

  • Cerveseria Moritz
  • Food Trucks
  • Fine Dining Restaurants
  • Ephemeral Restaurants

Exemples de visites professionals:

  1. Opera Sanfaina

ASSIGNATURES