Tendències Culturals i Urbanes a un Entorn Global

In
Modalitat: Presencial
Durada: 2 setmanes (4 ECTS) (Winter School)
Data començament: 08/01/2018
Idiomes: Anglès

Assignatures


Valors Globals contra els Patrons Locals de Comportament

Com els Patrons Canviants del Consumidor Afecten l'Ús del Temps

Turisme i Migració: Influències Creixents i Inexorables

Funcions de la Mediació Cultural

Barcelona: les Experiències d'un Destí en Evolució Permanent


VALORS GLOBALS CONTRA ELS PATRONS LOCALS DE COMPORTAMENT

Objectius:

  • Reflectir com la interacció cultural afecta el comportament global y local.
  • Analitzar la globalització el seu impacte al potencial de les atraccions.

Continguts:

  • Els valors i el comportament apropiat de la societat receptora.
  • Les característiques i les línies d’influència de les societats de procedència.
  • Revisar la distribució de les distintes comunitats migratòries.
  • Tipus d’infraestructures existents i la seva relació amb les atraccions culturals.
  • Anàlisis de les tendències culturals.

COM ELS PATRONS CANVIANTS DEL CONSUMIDOR AFECTEN L'ÚS DEL TEMPS

Objectius:

  • Reflexionar sobre les experiències evolucionaries que tenen com a objectiu maximitzar l'oci i com això afecta distints patrons de comportament.

Continguts:

  • Distribució del temps: temps de treball, temps de compromisos, temps d’oci.
  • La cerca de les experiències en la transformació dels patrons relacionats amb l’ús del temps lliure.
  • Com els immigrants afecten els patrons locals de comportament.

TURISME I MIGRACIÓ: INFLUÈNCIES CREIXENTS I INEXORABLES

Objectius:

  • Analitzar tant els fluixos i els patrons socials com culturals dels mecanismes interculturals a les àrees urbanes existents.

Continguts:

  • Turisme i migració com un element distintiu de la cultura.
  • L'històric camí migratori de les cultures i la seva influència sobre el potencial de la globalització.
  • Projecció de la xarxa urbanística de les distintes tendències culturals en un entorn global.
  • Nòmades de la nova era.

FUNCIONS DE LA MEDIACIÓ CULTURAL

Objectius:

  • Estudiar i analitzar les funcions actuals del mercat de la mediació cultural i els seus mediadors (actors).

Continguts:

  • Pro i contra respecte a les ètiques de la mediació cultural.
  • Ejectius a la indústria de la mediació.
  • Mediadors culturals com els intermediaris perfectes de l’oferta cultural.
  • Establiment i organització.

BARCELONA: LES EXPERIÈNCIES D’UN DESTÍ EN EVOLUCIÓ PERMANENT

Objectius:

  • Analitzar les experiències i tendències que tenen lloc al context urbà de la ciutat de Barcelona.

Continguts:

  • Barcelona com un exemple de combinació de noves tendències urbanístiques i culturals a un entorn global.
  • Propostes per millorar l’experiència durant el temps lliure.
  • El destí final del viatge i migració.
  • Ciutat de trànsit.
  • La xarxa urbanística al context de la indústria de la mediació cultural

Exemples de Visites Professionals:

  1. Oficina de Turisme de Catalunya – Catalunya Experience
  2. Ajuntament de Barcelona

ASSIGNATURES