Fotografia de: Els Premis Alimara celebren la seva 30 ed. guardonant les campanyes més creatives i innovadores de l'any | CETT
Universitat de Barcelona

Els Premis Alimara celebren la seva 30 ed. guardonant les campanyes més creatives i innovadores de l'any

04.04.2014
 
Els Premis Alimara celebren la seva 30 ed. guardonant les campanyes més creatives i innovadores de l'any

Campanyes de promoció turística de Colòmbia, Astúries, El Penedès i Barcelona, guardonades amb el Premi Alimara Destinacions

Turkish Airlines guardonada amb el Premi Alimara Empresa per l’èxit de la seva campanya “Widen your world” en la que participava Leo Messi

Les campanyes guanyadores es presenten en el Saló Internacional del Turisme de Catalunya (SITC) que se celebra en el recinte firal de Montjuïc

El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, el president del SITC, Raimon Martínez Fraile, o la directora gral. de política lingüística, Ester Franquesa, algunes de les personalitats que han participat en aquesta edició

La 30 edició del Premis Alimara ha guardonat les campanyes promocionals de l’àmbit turístic més creatives i innovadores de l’any, en un acte que ha congregat més de 600 participants, en la que figuraven representants de l’Administració, directius, professionals, acadèmics i estudiants del sector. Creats l’any 1985 pel CETT, centre internacional de formació en turisme, hoteleria i gastronomia -adscrit a la Universitat de Barcelona (UB)-, i organitzats amb el suport del Saló Internacional de Turisme de Catalunya (SITC), els guardons són un reconeixement per l’esforç d’institucions i empreses per impulsar les accions promocionals.

Enguany, les campanyes de destinacions turístiques guardonades amb el Premi Alimara Destinació han estat “Colombia es realismo mágico” (Colòmbia), “Guardianes del paraíso” (Astúries), “Penedès pura emoció” (Penedès) i “Save the dates” (Barcelona).

El Premi Alimara Empresa ha estat per Turkish AirLines per la seva campanya “Widen your world” , en la categoria de gran empresa; mentre que en la de Pimes i entitats, la guanyadora ha estat “Only in Bru & Bru ”, campanya de l’agència de Bru & Bru Barcelona.  En aquesta mateixa, el jurat ha fet una menció a la campanya “Com ser una startup en el món del travel online, introduir un nou model de negoci i portar-lo a la internacionalització” de ByHours.com, una innovadora plataforma de reserves on-line d’hotels per hores.

El Premi Alimara dels Estudiants del CETT ha guardonat la campanya “Save the dates” impulsada per Turisme de Barcelona. Mentre que la campanya de l’Euskadi Jaurlaritza – Govern Basc per consolidar el turisme procedent de Catalunya ha guanyat el Premi Alimara Cat, guardó concedit en col•laboració la Generalitat de Catalunya.

Per la seva banda, el periodista i escriptor Màrius Carol ha rebut el Premi Alimara Mass Media per la seva prolífica creació literària i periodística vinculada al turisme, l’hoteleria i la gastronomia.


El Premi Alimara In memoriam ha estat per la figura de Climent Guitart i Pascual .

Finalment, la Xarxa de centres de promoció turística de Catalunya a l’exterior ha rebut el Premi Especial Alimara .


REFERENT DEL SECTOR

Amb 600 participants, la Nit dels Alimara s’ha consolidat com la celebració anual de referència del sector turístic, acte que ha congregat a diferents personalitats i professionals de la indústria turística. Entre les personalitats d’enguany, figuren Felip Puig, conseller d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya; Francesc de Paula Gambús, director general de Relacions Exteriors en representació de la Secretaria d’Afers Exteriors i de la Unió Europea;  Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya; Raimon Martínez Fraile, president del SITC.


ELS PREMIATS, AL SITC 2014

Els materials de cadascuna de les campanyes premiades es presentarà durant el Saló Internacional del Turisme de Catalunya (SITC) 2014 que se celebra entre el 4 i el 6 d’abril al recinte firal de Montjuïc. El premiats també es podran visualitzar al web dels Premis Alimara: www.cett.cat/premisalimara.



DESTINACIONS INNOVADORES

En la campanya  “COLOMBIA ÉS REALISMO MÁGICO”, s’ha valorat que fos una  campanya d'impuls del país, fruit d'un esforç important d'investigació del mercat turístic global, a través d'accions presencials i mitjans virtuals de promoció internacional del turisme d'experiències i de destinació concreta.

A “GUARDIANES DEL PARAÍSO” els elements més valorats han estat la creativitat que, sent fidel a campanyes anteriors amb el lema "Astúries, paradís natural", vincula ara el territori amb les persones que millor el coneixen i l’estimen, prioritzant una vivència autèntica, implicant la societat civil a través de les xarxes socials i creant el Moviment de Guardianes del Paraíso.


En l’àmbit de la promoció d’àmbit comarcal, la campanya guanyadora ha estat “Penedès, pura emoció” d’Enoturisme Penedès, consistent en la producció d’un vídeo amb un doble discurs: un centrat en el paisatge del vi i l’altre en les persones i les activitats que es poden fer en aquesta destinació, emfatitzant l’experiència i les possibilitats del Penedès per a tots els públics.

A nivell local, Turisme de Barcelona ha guanyat un Premi Alimara per la campanya “Save the Date”, concebuda amb l’objectiu de descentralitzar el turisme a diverses parts de la ciutat i, a la vegada, dinamitzar el nucli urbà durant tot l’any. L’acció consistia en una inserció promocional en 6 edicions diferents de la revista Time Out, per donar a conèixer 50 activitats a un target molt cosmopolita.


AMB LEO MESSI, GUANYA

La campanya de Turkish Airlines “Widen your world” ha estat guardonada per la seva qualitat, el disseny, el dinamisme i la claredat del web, i també l’originalitat i impactant d'informació de noves rutes i la diversitat de destinacions de la companyia aèria, en la què han participat dos grans figures de l'esport internacional.


PROMOCIÓ PEL CATALÀ

La campanya “Euskadi basque country” promoguda pel Govern Basc amb l’objectiu de consolidar el turisme procedent de Catalunya ha rebut el Premi Alimara CAT. El guardó reconeix l’esforç d’editar en llengua catalana les quatre guies promocionals -Euskadi, Costa Basca, cultura de mar, Escapades urbanes i Gastronomia i Enoturisme-, i també la seva qualitat lingüística, de contingut i de resolució gràfica. Organitzat conjuntament amb la Generalitat de Catalunya, el guardó és un reconeixement al foment de la promoció turística en català.


CLIMENT GUITART, EN EL RECORD

L’Alimara In Memoriam ha estat per la figura de Climent Guitart, empresari hoteler que va ser clau en el desenvolupament turístic de Catalunya, la Costa Brava i de Lloret de Mar en particular. Nascut el 1951 a Puigcerdà, va ser testimoni i protagonista de primera línia dels grans canvis experimentats pel sector, des dels seus inicis fins la seva eclosió. Guitart va estar molt vinculat al CETT com a professor i com a director de l’àrea d’Investigació del centre, en la seva primera dècada. Després de l’estada al CETT, es va dedicar de ple a configurar i internacionalitzar Guitart Hotels,  assumint la direcció de la cadena hotelera creada pel seu pare. El 13 de febrer, ens va deixar un referent del turisme de casa nostra.


PERIODISME I LITERATURA TURÍSTICA

El periodista i escriptor Màrius Carol ha rebut el Premi Alimara Mass Media per la seva activitat periodística i literària sobre temes vinculats al turisme, l’hoteleria i la gastronomia. En títols com "La conjura contra el gourmet", "Una vetllada a l’Excelsior" o "Un té al Savoy", entre molts d’altres, les referències hoteleres i gastronòmiques ocupen una posició destacada . En la seva obra "L’home dels pijames de seda", guanyador del premi Prudenci Bertrana, descobreix com era la Costa Brava en la qual Truman Capote hi va passar alguns estius. També ha escrit llibres de temàtica netament turística, com "Barcelona, ciutat de sensacions", "Barcelona 360 graus" o "Hoteles para soñar".


JURAT REPRESENTATIU

El jurat dels Premis Alimara, en les categories de destinacions, empresa i Alimara CAT, està format per representants del sector turístic i del món de la comunicació turística, de les arts gràfiques i de la producció digital. Les persones que en formen part són les següents:

- Sra. Maria Abellanet, Consellera delegada del Grup CETT
- Sr. Miquel Alsius, President del Grup CETT i president del Jurat
- Sra. Carme Ayala, directora del Programa Tira milles de la Cadena Cope
- Sr. Enric Domingo, director de Comunicatur.info
- Sr. Joan Miquel Gomis, Director del Programa de Turisme dels Estudis d’Economia i Empresa de la UOC
- Sra. Montserrat Nadal, cap del Servei de Foment de l’Ús de la Llengua Catalana de la Generalitat de Catalunya
- Sr. Joan Nogués, membre del Comitè executiu del gremi de la indústria i de la comunicació gràfica de Catalunya
- Sr. Alfonso Pena, director  de l’Associació Empresarial de Publicitat
- Sra. Anna Puig, arquitecte i professora de l’Escola Massana
- Sra. Trini Rodríguez, cap de publicitat de l’Agència Catalana de Turisme
- Sra. Marta Serra, directora del SITC
- Sr. Damià Serrano, cap del Laboratori de Turisme de la DIBA
- Sr. Martí Serrate, President de l’ACAVE

Per altra banda, els estudiants del CETT adquireixen el rol del Jurat,  elegint un únic guanyador d'entre tots els participants de les tres categories abans esmentades, per atorgar el Premi Alimara dels Estudiants del CETT.

Finalment, com a institució organitzadora dels Premis Alimara, el CETT atorga el Premi Alimara Mass Media i el Premi Alimara Especial.


Enllaç a l'álbum de fotografies de l'acte de lliurament

< Fotografia de: Els Premis Alimara celebren la seva 30 ed. guardonant les campanyes més creatives i innovadores de l'any | CETT
Entrega Premis Alimara 2014

Vídeo resum de l'entrega de Premis i festa de celebració: