Fotografia de: La Dra. Maria Abellanet i Meya, Medalla del Turisme 2014 | CETT

14.11.2014

La Dra. Maria Abellanet i Meya, Medalla del Turisme 2014

Reconeixement de la Generalitat a la consellera delegada del CETT

• El guardó reconeix l’aportació al coneixement de la consellera delegada del centre internacional de formació en turisme, hoteleria i gastronomia CETT.
  • Les aportacions pel sector turístic de la seva recent tesi doctoral, i els 30 anys al capdavant del Grup CETT, determinants en la concessió de la Medalla en la categoria Millora del Coneixement.
  • Abellanet rep el Guardó de mans del president de la Generalitat, en el marc del Dia Mundial del Turisme.

La Dra. Maria Abellanet i Meya, consellera delegada del centre internacional de formació en turisme, hoteleria i gastronomia CETT –adscrit a la Universitat de Barcelona (UB)-, ha rebut la Medalla del Turisme de Catalunya 2014 en la categoria Millora del Coneixement. El Departament d’Empresa i Ocupació i la Direcció General de Turisme han atorgat aquest reconeixement a la Dra. Abellanet per les aportacions al sector turístic de la seva tesi doctoral La Diplomatura Universitària de Turisme. La implantació a les universitats catalanes: 1997-2008

La Medalla del Turisme de Catalunya que la Dra. Maria Abellanet i Meya ha rebut del president de la Generalitat, Artur Mas, és un reconeixement que cada any s’atorga a aquelles persones que han contribuït a la promoció del sector turístic de Catalunya. L'acte oficial de lliurament dels guardons del Turisme de Catalunya 2014 ha tingut lloc a la sala oval del Museu Nacional d'Art de Catalunya.

APORTACIÓ AL CONEIXEMENT TURÍSTIC

Defensada recentment per la Dra. Maria Abellanet i Meya, amb l’obtenció de la màxima qualificació d’Excel·lent Cum Laude, la tesi doctoral defensada a la Facultat de Ciències Socials del Departament d'Economia i Ciències Empresarials per la Universitat Abat Oliba CEU, s’ha considerat que contribueix de forma notable a la millora en l’àmbit del coneixement i de la recerca aplicada al sector turístic

Dirigida pel Dr Jesús Maria Prujà i Noè, la recerca de la Dra. Abellanet aporta coneixement al sector, des d'una perspectiva acadèmica i de mercat, i és una eina estratègica per a la presa de decisions en l'àmbit de la formació turística pública i privada.

L’obtenció de la medalla posa en valor una llarga trajectòria professional i empresarial al capdavant del Grup CETT,  amb prop de 30 anys d’experiència i dedicació al sector de la formació turística en la triple vessant de gestió, formació i participació activa en els fòrums de reflexió de la indústria turística.

Entre les personalitats que han rebut el guardó en edicions anteriors, figuren empresaris com Jordi Soteras (2009), Luis Gonzaga Rullan (2010), Joan Albert Campos (2011), o el restaurador tortosí Joan Forcadell (2012).

Vídeo presentat durant l’acte de lliurament dels Guardons del Turisme de Catalunya 2014:

Els altres guardonats amb els Diplomes del Turisme han estat:
- Món Natura Pirineus (Son), en la Categoria “Turisme Responsable” per desenvolupar la seva activitat de manera sostenible, mitjançant la responsabilitat ecològica i social.
- Cava & Hotel Mastinell (Vilafranca del Penedès), en la Categoria ”Millor experiència turística”.
- Associació de Càmpings de Lleida, en la categoria “Innovació”.
abellanet maria medalla turisme dia mundial turisme cett