Fotografia de: El Dr. Enric López C. participa al SITGES NEXT Festival of Innovation in Communication | CETT

08.05.2018

El 4 i 5 de maig de 2018 s'ha celebrat en el marc incomparable de la població marinera de Sitges (El Retiro) el SITGES NEXT “Whats Next”? Festival of Innovation in Communication, dedicat a impulsar la innovació en comunicació de marques, agencies, start-ups i creadors tecnològics. Aquest Festival pretén contribuir de forma rellevant a la transformació en la comunicació de los pròxims anys.

Han estat dos dies d’intenses i excel·lents comunicacions i presentacions de professionals i organitzacions vinculades als sectors de la automoció, la banca, la música i el turisme. Aquest sector, en concret, ha comptat amb la participació de Ricard Castellet, de Barcelona Tech City; René Hoeltschl, del ME Sitges Terramar; Albert Martínez, de RIU Hoteles & Resorts i Ramón Azofra, de The Summer Agency; Ignasi Capellà Ballbé, de Broomx; Daniel Bargalló, de Broadcaster i Vincenzo Angileri, de Folch, i Marc Vidiella, de NothingAd, així com del professor i membre del Grup de Recerca en Hoteleria i Restauració del CETT-UB Dr. Enric López C.; i la moderació de Josep Fernández Cavia, professor de la UPF.

El Dr. Enric López C. ha presentat una comunicació sobre la “Innovació en Comunicació Turística”, la qual s’ha centrat en incidir en la necessitat de disposar del talent, de professionals, que estiguin preparats per a poder optimitzar les inversions en comunicació de les empreses, especialment, en l’ecosistema digital actual. En aquest sentit, ha destacat que el CETT-UB compleix aquesta funció des de fa 50 anys, així com que, de forma específica, des del 2001 s’està desenvolupant una formació de màster en l’àmbit del màrqueting, comunicació y comercialització digital.

També ha remarcat la relació del CETT-UB amb l’àmbit específic de la comunicació a través dels Premis Alimara, ja a la seva 34ª edició.

Durant la comunicació ha indicat la creixent complexitat de l’àmbit del màrqueting i de la comunicació per a les organitzacions en aquest ecosistema digital, les quals estan obligades a diferenciar-se de la competència, a través d’estratègies de posicionament, de branding, de crossmedia, etc., sempre tenint com element clau al client, en totes les seves accepcions (segment, nínxol, target, públic objectiu, buyer persona, customer centricity, etc.), així com tenint en compte el seu customer journey.

Finalment ha indicat la necessitat d’anar adaptant la promesa experiencial que les organitzacions ofereixen als seus clients a la proposta que des de Google (principalment) s’està expandint de forma ràpida i potent dels “moments” (That Matter), així com que la inversió en comunicació ha de ser justament això: inversió; i no despesa, com a vegades es mal interpreta, establint, per suposat, els indicadors (KPIs) de retorn (ROI) adequats, reflexió que altres components del panell han reafirmat en les seves posteriors intervencions.

Campus CETT-UB CETT Whats Next Dr. Enric López C.