Fotografia de: El CETT i l’ITR impulsen la formació en turisme responsable i sostenible | CETT

El CETT i l’ITR impulsen la formació en turisme responsable i sostenible

25.01.2019

El CETT i l’ITR impulsen la formació en turisme responsable i sostenible

El CETT i l’Institut de Turisme Responsable (ITR) signen un acord per impulsar el turisme responsable i el desenvolupament sostenible a través de la formació.

• El CETT, membre afiliat de l’OMT (Organización Mundial del Turismo), enforteix el seu compromís amb el Turisme Responsable i la Sostenibilitat.
  • L’acord impulsa la formació implicada amb el turisme responsable i els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU integrats en l’Agenda 2030.

El 24 de gener de 2019, dins del marc de FITUR 2019, el CETT i l’Institut de Turisme Responsable (ITR) van signar un acord de col·laboració que esdevé un compromís amb la formació, amb el turisme responsable i amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’ONU integrats en l’Agenda 2030.

Ambdues institucions treballaran conjuntament per la creació de programes de formació online, d’abast nacional i internacional, que tindran com a propòsit comú el desenvolupament i la difusió de la investigació i el coneixement del Sistema de Turisme Responsable, així com dels criteris de sostenibilitat aplicats al turisme a través de la metodologia Biosphere.

El CETT i l’ITR proposen obrir aquest conveni a tots els agents interessats, des de les administracions públiques mundials fins als centres universitaris, instituts d’investigació, associacions empresarials i de treballadors, a participar activament i contribuir a la divulgació i la formació dels principis i les bones pràctiques que afavoreixin el desenvolupament de la Carta Mundial de Turisme Sostenible +20.

El CETT compromès amb el turisme i la sostenibilitat

Els valors i la identitat del CETT estan compromesos amb la sostenibilitat, incorporant el respecte pel medi ambient en totes les activitats de l’organització, mitjançant sistemes de gestió per a garantir que el creixement sigui sostenible. Tanmateix, des del 2017, el CETT és membre afiliat de l’OMT en pro del coneixement i la contribució a la creació d’un sector turístic més ètic i responsable que redundi en benefici de la comunitat internacional.

Algunes de les accions del Campus CETT que fan visible aquesta implicació, queden patents en l’organització i celebració de l’Smart Tourism Congress Barcelona per part de la Càtedra de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT-UB; en el lliurament del Premi Alimara en Turisme Responsable i Sostenible; el reconeixement a emprenedors que aposten per la responsabilitat social i la sostenibilitat en el Concurs de Projectes Emprenedors en el Sector Turístic de la Fundació Gaspar Espuña-CETT; o en la pionera iniciativa de l’Hotel Alimara en col·laboració amb GreenCustomers que consciencien l’hoste sobre el seu consum energètic a través d’una aplicació mòbil, entre d’altres.

El turisme responsable

El 27 de novembre de 2015, la Cimera Mundial de Turisme Sostenible va adoptar per unanimitat a Vitoria-Gasteiz la Carta Mundial de Turisme Sostenible +20. Aquesta, va reeditar el compromís llançat a la Conferencia Mundial de Turisme Sostenible, celebrada el 1995 a Lanzarote, on es va aprovar la primera Carta del Turisme Sostenible.

Dos dècades més tard, la nova Carta del Turisme Sostenible +20 es presenta com el gran referent internacional per a reunir als principals actors del turisme sostenible en la cerca d’un nou impuls per avançar cap a les seves metes. La Carta suposa l’inici d’un llarg procés de concertació per consolidar en la pràctica el trànsit global cap al turisme sostenible, en coherència amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible aprovats per les Nacions Unides el 2015.

El 2017, declarat per l’ONU any Internacional del Turisme Sostenible pel Desenvolupament, l’OMT va centrar el Dia Mundial del Turisme en el turisme sostenible com instrument de desenvolupament.

Campus CETT-UB CETT Instituto de Turismo Responsable Sostenibilitat Turisme responsable formació acord