Fotografia de: El CETT, finalista dels Guardons de Turisme de Catalunya 2019 | CETT

El CETT, finalista dels Guardons de Turisme de Catalunya 2019

10.01.2020

El CETT, finalista dels Guardons de Turisme de Catalunya 2019
• El centre universitari de turisme, hoteleria i gastronomia ha quedat finalista en la categoria de “Millor projecte de coneixement i recerca referida al sector turístic”

• En l’acte també es va presentar la publicació ‘100 anys de congressos de turisme de Catalunya’ en què hi ha participat la Dra. Maria Abellanet, CEO del CETT, amb l’article ‘El turisme de la transició, la recerca de la identitat turística catalana’

El CETT, centre universitari de referència de turisme, hoteleria i gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona, ha estat escollit finalista en la categoria de “Millor projecte de coneixement i recerca referida al sector turístic”, en el marc dels Guardons de Turisme de Catalunya 2019. Els premiats es van donar a conèixer, ahir, en un acte de lliurament organitzat per la Generalitat i que té com a objectiu reconèixer la tasca que es fa des del sector i la seva contribució per fer de Catalunya una destinació referent a escala internacional.

El reconeixement és fruit de l’aposta i la contribució del CETT per a la consecució d’un turisme més responsable i sostenible i, en concret, premia la tasca realitzada per les investigadores del centre, la Dra. Anna Torres, Emma Pla i Aurélie Cerdan, en el desenvolupament del projecte ‘Indicadors de Sostenibilitat Turística en Destinacions Urbanes: El SIT-BCN (Sistema d'Indicadors Turístics per a la gestió sostenible de Barcelona)’.

Maria Abellanet, CEO del CETT, que va estar present a l’acte, ha agraït el reconeixement a la tasca que es fa des del centre i que té com a finalitat “generar i transmetre coneixement al voltant d’un sector que és motor econòmic, social i cultural, i que requereix formació, professionalització i una planificació estratègica per garantir el seu desenvolupament sostenible”.

La Dra. Abellanet també va participar activament en aquesta cerimònia a través de la publicació de l’article ‘El turisme de la transició, la recerca de la identitat turística catalana’. L’article forma part de la publicació ‘100 anys de congressos de turisme de Catalunya’, presentada en el mateix transcurs de l’acte, i que constitueix un repàs al llegat històric dels congressos de Turisme de Catalunya. Amb la seva crònica, Abellanet fa una mirada a la construcció del sector turístic català i al seu procés de creixement i autonomia des de l’arribada del règim democràtic.

En aquest sentit, Abellanet posa en valor la publicació sobre la memòria històrica del turisme a Catalunya  com a eina que dona a conèixer l’evolució i transformació del sector al llarg del darrer segle i que, alhora, reafirma la necessitat d’apostar per la recerca i el coneixement d’aquest àmbit.

“Des del CETT sempre hem format part activa de la transformació del sector turístic, de la seva professionalització, i de la creació de coneixement, amb una estreta vinculació amb les empreses i l’administració.  Per això, participar en aquesta publicació ha suposat un reconeixement a la contribució del CETT al sector, especialment aquest any, que celebrem el 50è aniversari”, afirma Maria Abellanet, tot destacant la implicació i el compromís de Gaspar Espuña, fundador del CETT, en la posada en marxa i organització d’aquests congressos des dels seus inicis.

CETT sostenibilitat recerca història Turisme Generalitat Guardons de Turisme de Catalunya congressos