Fotografia de: L'EUHT CETT-UB realitza un projecte sobre turisme i cinema | CETT
Universitat de Barcelona

L'EUHT CETT-UB realitza un projecte sobre turisme i cinema

13.02.2008
 
L'EUHT CETT-UB realitza un projecte sobre turisme i cinema

L'Escola Universitària d'Hoteleria i Turisme CETT-UB ha presentat un projecte sobre turisme i cinema a partir del qual  Turisme de Barcelona posarà en marxa Barcelona Movie, una nova línia de treball per augmentar i millorar l’activitat turística a la capital catalana. El consorci recrea al web www.barcelonaturisme.cat quatre pel·lícules rodades o ambientades a Barcelona que han funcionat molt bé internacionalment, de manera que el visitant hi troba la relació de les escenes i la ubicació d’aquestes en el plànol de la ciutat, així com informació complementària de la mateixa Barcelona. Les quatre pel·lícules que inicialment s’han localitzat en el plànol són propostes que han tingut gran acceptació a les taquilles de tot el món durant els últims anys: Manuale d’amore 2 (corregit i augmentat) (2006); El perfum: història d’un assassí (2005); Una casa de locos (2001) i Todo sobre mi madre (1998). Tot plegat, un total de 41 escenes ubicades als carrers i espais de la ciutat, una informació pensada perquè els aficionats al setè art puguin preparar-se una visita a Barcelona al voltant d’aquests quatre films, alguns d’ells autèntics fenòmens el en seu moment. L’enumeració de les escenes contribueix també a posar en valor determinades zones de la ciutat, diferents de les que habitualment es promocionen o es visiten per part dels turistes, de manera que permet a Turisme de Barcelona seguir treballant per a la descentralització del turisme a la ciutat, perquè l’activitat turística no passi únicament per les principals icones. L’aposta pel cinema i pel seu poder d’atracció arrenca, d’entrada, amb la recreació d’aquestes quatre pel·lícules. La iniciativa, però, està previst que vagi més enllà en el futur amb altres films i amb el protagonisme que Turisme de Barcelona donarà al cinema en bona part de les accions de promoció que cada any porta a terme.

Instrument de ‘venda’ per a mercats concrets

De fet, l’èxit d’aquestes pel·lícules és un reforç extra per a la promoció en determinats mercats, com l’espanyol (Todo sobre mi madre), l’italià (Manaule d’amore 2) i el francès (Una casa de locos), entre d’altres, tres dels principals clients turístics de Barcelona. Barcelona Movie és una nova proposta de Turisme de Barcelona que ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme CETT, centre adscrit a la Universitat de Barcelona, i a la complicitat de la Barcelona / Catalunya Film Commission. La iniciativa és un complement a la informació turística general sobre la ciutat que allotja el web de Turisme de Barcelona, que l’any passat va superar la xifra de 1.100.000 visites.

Categories
projecte turisme cinema