Fotografia de: Els canvis que han vingut per quedar-se | CETT

Els canvis que han vingut per quedar-se

27.04.2020

Els canvis que han vingut per quedar-se

El context que ens envolta és sens dubte un gran desafiament que, a més, ha comportat grans canvis, i no hi ha dubte que alguns es quedaran al nostre dia a dia. Ens hem vist abocats a transformar-nos i modificar completament la nostra quotidianitat, però és també una oportunitat. Melissa Torres, directora de Career Services, en una conferència realitzada recentment per a Turijobs, ha fet referència a tots aquells elements que han guanyat importància en aquesta situació i les habilitats que la societat ha desenvolupat sense ser-ne conscient.

En aquestes circumstàncies, hi ha aspectes que han guanyat importància i “probablement ens hem adonat que hem tornat a valorar persones i feines que s’havien tornat ‘invisibles’”, comenta Torres. “Ens hem obert a les emocions i ens deixem sentir com és portar un mes tancats a casa, treballant sense descans ajudant a altres o intentant mantenir la calma i l’optimisme tot i que potser la nostra empresa pot estar afectada per un ERTO”.

Sens dubte, la solidaritat, la creativitat i la capacitat de reinventar-se de professionals i empreses per ajudar altres persones o col·lectius s’ha posat en valor i, en un àmbit més personal, moltes persones han aprofitat aquest moment per recuperar aficions i passions. El context en què vivim ha donat l’oportunitat de desenvolupar habilitats com “la creativitat, l’esperit col·laboratiu, la capacitat d’aprenentatge, la tolerància a l’estrès, la planificació i organització, o, fins i tot, adquirir noves competències digitals”, afirma Torres.

Són moments, doncs, de perseverança i persistència per superar el repte que comporta la pandèmia. Segons afirma Torres, “probablement a dia d’avui encara tenim l’oportunitat i el pretext per demostrar-nos que podem millorar quant a iniciativa, resiliència, comunicació, empatia i lideratge”.

La directora de Career Services del CETT ha fet referència també durant la conferència a la forma de desenvolupar altres habilitats clau i les oportunitats de futur que s’entreveuen.

------------------

Podeu veure la conferència completa de Melissa Torres, ‘Tomando las riendas de un nuevo día: cambios que han venido para quedarse’.

Imatge: Freepik.com

Covid-19