Fotografia de: La sostenibilitat, un element clau per a l’hoteleria | CETT

La sostenibilitat, un element clau per a l’hoteleria

02.06.2020

La sostenibilitat, un element clau per a l’hoteleria

La sostenibilitat al sector de l’hoteleria és una qüestió que ha anat prenent una nova dimensió en els últims anys. És un element que és fonamental i que els clients cada vegada reconeixen més, essent un valor afegit a la seva estada. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme CETT-UB, ha participat en un estudi que investiga les diferències entre consumidors en la predisposició a pagar més per allotjar-se a un hotel sostenible.

La recerca, realitzada juntament amb Montserrat Boronat-Navarro, professora del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting de la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana, se centra en la línia d’investigació que analitza la importància de les preocupacions i sensibilització dels consumidors per millorar les intencions positives dels consumidors respecte la sostenibilitat en el sector hoteler. Així, analitza algunes variables que podrien influir en les intencions del consumidor, com el fet de buscar informació sobre accions de Responsabilitat Social Corporativa, la importància que donen a les certificacions dels hotels, experiències prèvies o variables sociodemogràfiques.

Els resultats, que es basen en un mostra de consumidors de diverses nacionalitats, mostren com hi ha algunes d’aquestes variables que expliquen les diferències entre els consumidors que estan disposats a pagar més per allotjar-se a un hotel sostenible i aquells que no ho estan. En concret, la recerca determina que els consumidors que busquen informació sobre pràctiques de sostenibilitat, els que donen importància a les certificacions de sostenibilitat i els que han tingut experiències prèvies estan disposats a pagar més per allotjar-se en un hotel responsable. Per contra, les variables sociodemogràfiques no tenen una incidència rellevant.

Aquests resultats poden ser un ajut per a directors d’hotel, ja que l’estudi els permet extreure dades per poder establir estratègies per atraure més consumidors responsables i augmentar la consciència de sostenibilitat, a més de ser un factor de motivació per als hotelers a l’hora de millorar les pràctiques sostenibles que porten a terme.

La Responsabilitat Social Corporativa i la sostenibilitat són fonamentals en el compromís del CETT, formant part de la planificació estratègica del centre universitari, a partir de la qual es defineixen i desenvolupen diferents accions en els àmbits social, ambiental i econòmic. El CETT, com a centre de recerca, també vetlla per aportar valor al sector des de la seva experiència i des de l’aposta per la responsabilitat i la sostenibilitat com a eixos clau per al desenvolupament de les seves especialitats: el turisme, l’hoteleria i la gastronomia.

Pots consultar l’estudi “Analyzing Willingness to Pay More to Stay in a Sustainable Hotel” aquí.

Foto: Freepik

Responsabilitat Social Corporativa RSE Sostenibilitat Turisme Hoteleria