Fotografia de: La recuperació del turisme des de la gestió del talent | CETT

La recuperació del turisme des de la gestió del talent

13.07.2020

La recuperació del turisme des de la gestió del talent

La nova normalitat planteja molts reptes per al sector del turisme, que s’ha vist afectat pels efectes de la pandèmia. Així doncs, amb l’objectiu de reflexionar i posar en comú bones pràctiques per a la recuperació, l’entitat Women in Hospitality and Travel-Tech (WHTT) ha organitzat una sessió per tal de reflexionar sobre la recuperació del turisme des del punt de vista dels recursos humans i la gestió del talent a les empreses del sector.

Núria Louzao, professora del CETT i membre del GRATiR (Grup de Recerca en Allotjaments Turístics i Restauració), ha participat a la sessió juntament amb ponents de tres companyies del sector. Louzao ha destacat la importància de veure els canvis que s’han produit com a oportunitats. En un sector en canvi constant, afirma que “la nostra funció és estar alerta als canvis i saber ajustar-nos a les necessitats per donar una millor resposta”. “Aquesta és una oportunitat per al canvi”, ha afegit.

En referència a la implementació de protocols i l’adaptació a la nova situació, Louzao ha destacat el cas de l’Hotel Alimara Barcelona, que pertany al CETT i que va formar part del programa ‘Hotel Salut’ acollint personal sanitari i la residència universitària internacional Àgora BCN, on es van continuar allotjant estudiants internacionals del centre universitari.

“Us puc garantir que l’acadèmia i el sector anem agafats de la mà”

Núria Louzao

Les empreses del sector han destacat que cal apostar pel talent, com una inversió de futur que cal fer, així com per la formació i la preparació dels futurs professionals. En aquest sentit, la professora del CETT ha explicat que “seguim incorporant metodologies innovadores a l’aula i una d’elles és l’aprenentatge per reptes. Els alumnes treballen per desenvolupar reptes reals que plantegen les empreses reals del sector i, així, treballen en equip per donar respostes innovadores”. “Us puc garantir que l’acadèmia i el sector anem agafats de la mà”, ha assegurat.

Per últim, Louzao ha donat un consell als futurs estudiants, ja que “tenen al seu poder informar-se dels valors, de la cultura organitzativa, dels objectius i de la missió de la companyia en la qual volen treballar. És important estar en una organització que estigui alineada amb els nostres valors i forma de treballar”. Per acabar, Louzao ha assenyalat que “les aules són un centre per compartir bones pràctiques i generar una connexió emocional entre organitzacions i empleats”.

Podeu veure la sessió completa aquí

Foto: Freepik

GRATiR Grup de Recerca en Allotjaments Turístics i Restauració