Fotografia de: La formació en el sector del turisme, cabdal | CETT

La formació en el sector del turisme, cabdal

22.09.2020

La formació en el sector del turisme, cabdal

En un moment com l’actual, sectors com el turístic necessiten més que mai professionals formats i amb les competències necessàries per fer front a nous contextos que puguin sorgir. Amb la voluntat de reflexionar sobre aquesta qüestió, Turijobs ha organitzat la jornada “El futuro de la educación en turismo y hostelería”.

El Dr. José Antonio Pérez-Aranda, director de l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme CETT-UB, ha participat a la sessió juntament amb ponents de tres centres de formació del sector. Pérez-Aranda ha fet referència a l’adaptació del CETT a la nova normalitat i ha destacat que “aquest curs hem revisat tot el projecte pedagògic i hem fet més èmfasi en el desenvolupament de competències trasnversals que els alumnes hauran d’adquirir de forma més contundent, com són l’adaptació al canvi, la iniciativa o la creativitat”. Ha afirmat, a més, que “el sector necessita competències transversals i hi estem treballant per contribuir a fer que el sector sigui més competitiu, més sostenible i més responsable”.

Durant la sessió també s’ha apuntat la importància del contacte entre els centres i el sector i, en aquest sentit, Pérez-Aranda ha destacat que “els centres de formació turística, hotelera i gastronòmica, per ADN, estem 100% connectats amb el sector”. Ha apuntat que “el CETT té més de 1.000 convenis de col·laboració amb empreses del sector, no només per acollir alumnes per a la formació pràctica, sinó que els convenis permeten als professionals de les empreses participar en la formació de manera activa o en la preparació dels programes formatius”.

“Estudiar turisme és garantia de futur”

José Antonio Pérez-Aranda

També ha assenyalat que “al CETT tenim la sort de tenir empreses turístiques pròpies, som gestors turístics i, per tant, automàticament som capaços d’identificar les dificultats i traslladar-les de forma àgil a la formació”.

La transmissió de coneixement al sector és un altre element fonamental i, en aquest sentit, ha afirmat que “hem de ser proactius, actuar com un far a través de la nostra recerca i del desenvolupament de coneixement i dir a les empreses per on va el futur”. En aquesta línia, ha apuntat la importància de la digitalització i la innovació, un aspecte que al CETT s’ha traslladat a la formació amb el Grau de Turisme, que incorpora l’especialització en Direcció de Negocis Digitals Turístics, per exemple.

Per acabar, ha dedicat un missatge als futurs professionals del turisme: “dedicar-se al turisme és dedicar-se a l’hospitalitat, a participar en la felicitat de les persones, a viatjar, a experimentar intercanvis culturals. És un sector en el qual els que hi treballem som molt feliços. Es pot fer una carrera professional molt àmplia i s’assegura l’ocupabilitat, que supera el 90%. Per tot això, estudiar turisme és garantia de futur”.

Podeu recuperar la sessió aquí.