Fotografia de: Álvaro Arrieta, a Betevé: “Al turisme li costarà tornar a tenir les mateixes xifres d’abans, però la gent vol viatjar" | CETT

24.11.2020

Fer front a la pandèmia és ara una prioritat, especialment per al sector turístic. El programa Reset, de Betevé, que analitza les transformacions econòmiques i socials a Barcelona després de la crisi de la COVID-19 , ha tractat avui la reconversió hotelera per fer front a la pandèmia. Ha comptat amb la participació d’Álvaro Arrieta, director del màster universitari de Direcció Hotelera i Restauració del CETT-UB.

“Hi ha d’haver una gran reflexió en comú, no només el sector hoteler, sinó també les institucions públiques, el govern i l’acadèmia”

Durant la tertúlia, s’ha insistit en la importància que el sector hoteler se centri en la ciutadania i el món local. En aquest sentit, Arrieta ha destacat que “el turisme és pràcticament inexistent, i una de les formes de reinventar l’hoteleria en aquests temps és bolcant-se a la societat barcelonina, a la població local, i oferint serveis que puguin satisfer aquell oci que volem tenir dins la nostra pròpia ciutat. A curt termini aquesta és l’estratègia”. Per a la recuperació del sector turístic, Arrieta ha apuntat que “hi ha d’haver una gran reflexió en comú, no només el sector hoteler, sinó també les institucions públiques, el govern i l’acadèmia”.

La solidaritat ha estat fonamental des dels inicis de la pandèmia, i Barcelona compta amb un teixit solidari molt important. “Amb l’Hotel Alimara Barcelona, que forma part del CETT, de seguida vam respondre amb l’Hospital Vall d’Hebron i vam posar a la seva disposició quasi la totalitat de les instal·lacions, precisament per crear un Hotel Salut”, ha destacat Arrieta.

"El turisme és un dels factors motivacionals més importants de les noves generacions"

Per fer front als reptes que planteja el futur, cal més que mai formar els professionals del demà. El director del màster universitari de Direcció Hotelera i Restauració del CETT-UB ha afirmat que hi segueix havent interès per a la formació en turisme. “És cert que al turisme li costarà tornar a tenir les mateixes xifres d’abans, però també és molt cert que vivim al segle XXI, que la gent vol viatjar, que és un dels factors motivacionals més importants de les noves generacions i, per tant, de turisme sí que en tindrem. La pregunta ara, i sobretot a Barcelona, és quin tipus de turisme tenim”.

Pots veure l’entrevista completa aquí.

Betevé hoteleria turisme restauració formació COVID-19