Fotografia de: El CETT, partner estratègic de la hackató Miro in Cube sobre projectes innovadors que destaquin la resiliència del turisme | CETT

03.05.2021

L’Hotel Alimara Barcelona, del CETT,  acull del 25 al 28 de juny la IV edició d’aquest concurs d’innovació

La pandèmia ha accelerat la transformació del turisme cap a un context més digitalitzat en el qual la innovació és una peça clau per a la reactivació. El concurs d’innovació turística Miro In Cube, que compta amb el CETT, centre universitari de referència de turisme, hoteleria i gastronomia, com a partner estratègic, aposta en la seva IV edició per la temàtica de la resiliència del sector turístic.

Enguany, Miro In Cube se centra en les propostes per a la recuperació del sector turístic després de l’impacte de la COVID-19, que ha obligat als professionals del turisme a reinventar-se, a innovar i a qüestionar els seus models. Les claus per a la reactivació del turisme o les solucions per a la pràctica d’un turisme més resilient per una destinació són algunes de les qüestions sobre les quals girarà la hackató que, a Barcelona, acollirà l’Hotel Alimara Barcelona.

El concurs tindrà lloc del 25 al 28 de juny de manera simultània a Perpinyà, Barcelona i Palma. Els participants col·laboraran en equip durant 56 hores per desenvolupar una oferta de producte o de serveis amb l’objectiu d’afavorir la creació de projectes sostenibles innovadors que responguin a problemàtiques reals i concretes.

A la roda de premsa de presentació de la iniciativa, que ha tingut lloc a l’Hotel Alimara Barcelona, la Dra. Maria Abellanet i Meya, CEO del CETT, ha destacat que “acollir la celebració de la hackató és una gran oportunitat per contribuir a l’impuls i recuperació del sector en un moment clau i és un exemple del compromís del CETT amb la innovació, la digitalització i l’emprenedoria per estimular el talent que el sector necessita per a la seva progressiva transformació en benefici d’un turisme més competitiu i sostenible”.

Cada ciutat proposarà als seus candidats una selecció de tres reptes adaptats a cada territori i els candidats hauran de construir els seus projectes abordant qüestions com el turisme virtual, la sostenibilitat econòmica, mediambiental o sociocultural del turisme. El projecte guanyador es donarà a conèixer el 28 de juny a la final internacional que tindrà lloc en el marc del 4YFN – MWC Barcelona.

El CETT, com a centre universitari de turisme, hoteleria i gastronomia, aposta per la formació com a palanca per a la transformació del sector i, conscient de la  necessitat de talent digital en turisme, actualitza els programes consolidats i en crea de nous, com el Grau de Negoci Digital i Innovació en Turisme, pioner en aquest àmbit.

A més de la implicació del CETT i l’Hotel Alimara Barcelona, la Generalitat de Catalunya, a través dels departaments d’Empresa i Coneixement i de Polítiques Digitals i Administració Pública, coorganitza aquest concurs juntament amb la Universitat de Perpinyà i la Fundació Balear d'Innovació i Tecnologia. L’acció té també com a partner el Mobile World Capital Barcelona, que aporta els premis als tres millors projectes presentats a Barcelona, i compta amb el suport del centre tecnològic Eurecat

miro in cube