Fotografia de: Coca-Cola i el CETT s’alien amb altres actors privats per impulsar el talent jove amb dificultats per accedir al mercat laboral amb la Gastroescuela de GIRA Jóvenes | CETT

18.06.2021

En aquesta primera edició a Barcelona han participat 12 joves que han rebut formació en hostaleria impartida pel CETT

El primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha participat en l’acte institucional de presentació

El CETT, centre universitari de referència de Turisme, Hostaleria i Gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona, Guitart Hotels, la Fundació Climent Guitart, Incorpora de la Fundació “la Caixa”, la Fundació Barça i l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició s’han sumat al programa Gastroescuela GIRA Jóvenes de Coca-Cola amb l’objectiu de seleccionar, formar i incorporar al sector de la restauració i la gastronomia a joves amb dificultats per accedir al mercat laboral.

Gastroescuela GIRA Jóvenes és un projecte que persegueix que joves amb dificultats per accedir al mercat laboral tinguin experiències laborals a l’entorn hostaler. En aquesta primera edició hi ha participat 12 joves de Barcelona.

La iniciativa s’ha estructurat en diferents fases: selecció, motivació, formació i inspiració i contractació laboral. Coca-Cola, la Fundació Barça i el programa Incorpora de la Fundació “la Caixa” s’han encarregat de la selecció d’aquests joves.

Després d’una fase de motivació a través de tallers online per avaluar les aptituds i habilitats dels joves, aquests van començar el curs de formació, impartit pel centre universitari de referència de Turisme, Hostaleria i Gastronomia CETT. Durant la formació al CETT, els joves han gaudit de diferents experiències a través de l’esport, com una visita guiada al museu del FCB al que van arribar amb l’autobús oficial del club blaugrana, i diferents activitats al campus del CETT.

Els joves han participat en el curs de formació de tècniques i elaboracions culinàries, impartit pel CETT, centre universitari de referencia de Turisme, Hoteleria i Gastronomia adscrit a la UB. La CEO del CETT, la Dra. Maria Abellanet i Meya, ha destacat la implicació dels joves en el programa i s’ha mostrat convençuda que “l’aprenentatge i la formació intensiva a la nostra escola universitària amb professorat expert seran una palanca per entrar al mercat laboral”.

Una vegada finalitzada aquesta formació de dues setmanes, els joves entraran a formar part de l’equip Guitart Hotels durant els mesos d’estiu com a primera experiència laboral. El programa acabarà amb una ponència motivadora impartida per la reconeguda xef Carme Ruscalleda, amb l’objectiu d’il·lusionar als joves i impulsar-los per seguir construint el seu talent i generar noves oportunitats al sector de l’hostaleria.

Jaume Collboni, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, ha participat en la presentació institucional del programa, on s’ha valorat aquesta primera edició juntament amb representants de cada entitat col·laboradora. Durant l’acte, Jaume Collboni, ha destacat “Barcelona recolza totes les iniciatives que ajuden als joves a sortir de la crisi, sumant esforços per generar les màximes oportunitats, per potenciar el seu talent, per fomar-los i ajudar-los a trobar feina digna i de qualitat”.