Fotografia de: La diversitat i la inclusió, valors clau per al turisme | CETT

07.09.2021

La diversitat i la inclusió, valors clau per al turisme

Fotografia: Martí Petit

El turisme és un sector estratègic a tot el món que, tot i tenir un gran pes a nivell econòmic, va molt més enllà: troba la seva raó de ser en les persones, neix de la nostra curiositat i de l’afany de sociabilitat. La Dra. Maria Abellanet, CEO del CETT, reflexiona al Diari Línia al voltant de la diversitat i la inclusió com a valors fonamentals per al turisme, i se centra en concret en el turisme LGTB, un dels segments que ha experimentat un gran creixement en els últims anys.

“Encara queda molt camí per recórrer”, apunta Abellanet, que afegeix que “aconseguir un turisme responsable, inclusiu i respectuós per a tothom comença a les mateixes destinacions, les seves institucions i en els ciutadans que hi resideixen”.

Un viatge no és només allò que veiem o fem al destí, sinó el conjunt d’experiències que vivim des del primer contacte amb la destinació. En aquest sentit, la Dra. Abellanet insisteix que el paper dels professionals del sector turístic és fonamental per als visitants. “Cal, doncs, dotar de coneixements i valors a totes aquelles persones que es dediquen a la indústria turística perquè coneguin també les inquietuds de la comunitat LGTB a l’hora de viatjar, perquè sàpiguen quins són els seus interessos i els aspectes que més valoren d’una destinació o d’un allotjament”.

Assegura, així, que “no n’hi ha prou d’abraçar la diversitat; cal posar-hi tots els esforços per fer que la seva experiència en una destinació sigui excel·lent. I aquest és l’objectiu del CETT a través del nou Màster en Turisme LGTB, que compta amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona”.

La CEO del CETT defensa que lluitar contra la discriminació i els estereotips és cosa de tothom i afirma que “un turisme respectuós, inclusiu i responsable ha de ser possible. Aconseguir-ho és a les nostres mans”.

Podeu llegir l’article complet aquí.

màster turisme abellanet