Els nous màsters del CETT-UB, notícia al diari 'Ara'

12.09.2021

Els nous màsters del CETT-UB per a aquest curs acadèmic han protagonitzat aquest diumenge un article del diari Ara sobre els perfils professionals que requereix el sector turístic, hoteler i gastronòmic.

A l’article, s’hi recullen declaracions del director de l’escola universitària del CETT-UB, José Antonio Pérez-Aranda, que destaca que el sector “necessita una visió transformadora que doni resposta a les noves dinàmiques globals”. En aquest sentit, Pérez-Aranda remarca que als graus, màsters i postgraus que imparteix el CETT-UB “s’hi apliquen metodologies com l’aprenentatge per reptes reals proposats per institucions i empreses nacionals i internacionals, la resolució de casos reals, el treball transversal –fins i tot entre màsters– i les dinàmiques d’equip en entorns multiculturals i diversos”.

Turisme LGTB

Un dels nous màsters d’aquest curs és el de Turisme LGTB, l’únic programa al món amb aquesta extensió temporal i càrrega de continguts. La seva coordinadora, Núria Abellan, explica que aquesta formació “permet obtenir una visió holística del sector, bàsica per poder implementar canvis” en un context en què caldrà “un replantejament a mitjà termini dins de la indústria turística que incorpori amb fermesa la perspectiva de gènere per garantir canvis profunds i necessaris en favor del col·lectiu”.

Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics

Un altre màster que CETT-UB presenta aquest curs és el de Desenvolupament i Llançament de Projectes Turístics, dirigit per Joan Ramon Blaya. Amb la previsió que el turisme creixi una mitjana d’un 3,3% anual fins al 2030 un cop superada la pandèmia, Blaya subratlla que “cal tenir clar que hem de ser capaços d’incorporar la idea del negoci responsable a tots els nivells, i per això cal apostar per una oferta formativa que prepari els nous perfils professionals que s’hi dediquin”.

Gastronomia Sostenible

El CETT-UB posa en marxa aquest curs el màster en Gastronomia Sostenible, que promou la necessitat que aquesta gastronomia sigui responsable, accessible i sostenible. La directora de la formació, Montserrat Saperas, afirma que “no només cal, sinó que és indispensable” i recorda que “així ens ho estan indicant entitats globals com la ONU, que en molts dels Objectius de Desenvolupament Sostenible la gastronomia hi té un paper destacat com a facilitador del canvi”. Segons Saperas, per ser sostenible, “s’ha de tenir en compte els tres àmbits de la sostenibilitat: l’econòmic, reduint el malbaratament, creant protocols per incloure la circularitat en la producció i transformant la gestió amb la incorporació de l'indicador de sostenibilitat per prendre les decisions; el mediambiental, adequant la cadena d’aprovisionament, la comunicació i la comercialització per disminuir la petjada de carboni i conservar la biodiversitat amb la introducció d’ingredients adaptats a l’entorn i a una agricultura regenerativa; i el social, utilitzant la gastronomia com a eina de millora, inclusió i educació, en projectes de gastronomia social”.

Masters 2020

Jardí

Passadís

masters masters en turisme masters oficials en Hoteleria i Turisme gastronomia