Fotografia de: El CETT participa a la Jornada Tècnica Sectorial: ”QUE ESTÀ PASSANT AMB LA COMERCIALITZACIÓ? Organitzada per la federació d'Hostaleria de Lleida | CETT
Universitat de Barcelona

El CETT participa a la Jornada Tècnica Sectorial: ”QUE ESTÀ PASSANT AMB LA COMERCIALITZACIÓ? Organitzada per la federació d'Hostaleria de Lleida

10.05.2012
 
El CETT participa a la Jornada Tècnica Sectorial: ”QUE ESTÀ PASSANT AMB LA COMERCIALITZACIÓ? Organitzada per la federació d'Hostaleria de Lleida

El passat 25 d’ abril, el director del Master “e-Tourism” Enric López va participar en aquesta Jornada Tècnica on va compartir amb els assistent les idees més importants sobre l’ àmbit de les “compres col•lectives”, canal de comunicació i comercialització que està aconseguint xifres de facturació i subscriptors realment importants i una presència cada cop més significativa en el sector turístic, especialment en el de la restauració de proximitat, allotjament i lleure.
A continuació s’ indiquen les conclusions més importants d’ aquesta participació:


-    La marca “Terres de Lleida” és quasi invisible en l’ àmbit de les xarxes socials.

-    Compres col•lectives: marques amb una gran notorietat: Letsbonus, Groupon, Groupalia, Offerum, Planeo, Dooplan, etc..i els nous: agregadors : Clic Plan, Para ti mi amor; « revenedors » : DealsGoRound.

-    Aquest tipus de comunicació i comercialització poden ajudar a l’ organització turística a: potenciar la seva visibilitat, obtenir una gran difusió, incentivar al turista a “provar”, a recomanar, l’ ajustament de la demanda, etc…

-    Les “compres col•lectives” permeten a les organitzacions turístiques la gestió de la seva pròpia disponibilitat, ajudar a potenciar la « venda creuada » ja amb el client en l’ establiment, creació de paquets, aconseguir millorar la seva base de dades de clients per «optimitzar » les seves accions directes, etc..

-    Facebook i Google estan comprant empreses dedicades a les “compres col•lectives” o creant les seves pròpies eines d’ ofertes.

-    Cal tenir un pla de màrqueting on s’ integri correctament aquests nous canals de comunicació i comercialització, on es fixin els objectius a aconseguir, on es reflexioni sobre la política de preus.


Per a més informació, si us plau, contacteu amb el director del Master “e-Tourism” Enric López  (enric.lopez@cett.cat).


Accediu a les CONCLUSIONS de la Jornada.

Accediu a la Presentació a través de l'enllaç.

Material relacionat
LLEIDACETT.pdf