Fotografia de: Parlem sobre la presència On-Line de les empreses turístiques catalanes al “BUY CATALUNYA 2012”  | CETT
Universitat de Barcelona

Parlem sobre la presència On-Line de les empreses turístiques catalanes al “BUY CATALUNYA 2012”

12.06.2012
 
Parlem sobre la presència On-Line de les empreses turístiques catalanes al “BUY CATALUNYA 2012”

En el marc del Buy Catalunya 2012, el workshop més important del sector turístic a Catalunya, on les empreses catalanes líders del sector es troben amb turopoeradors de tot el món, el director del  Master  “e-Tourism” de l’ EUHT CETT-UB , Enric Lopez, ha desenvolupat   una ponència centrada en “La presència on-line de les Pimes Turístiques de Catalunya: estratègia vs eines".


Aquesta ponència s’ha enfocat principalment en la importància de definir una estratègia de la nostra presència online per sobre de la utilització de les eines ja existents (i les que vindran), més encara en la situació actual de màxima complexitat i pocs recursos, i dificultat d’aconseguir “visibilitat” important en Internet.


Dins d’ aquest conjunt d’ eines existents, es destaca el gran potencial que tenen les xarxes socials (Facebook, You Tube, Flickr, Twitter, etc..), però no només en la seva vessant actual, sinó en la seva potencialitat com a eina de “negoci”: el “social commerce”.
Un altre element clau de la xerrada va ser l’ enfocament a 3 “drivers” (entre d’altres)  que poden ser clau en l’ estratègia online de les pimes turístiques catalanes: el talent, la col•laboració entre organitzacions ( el “winwinwin”) i la innovació. En aquest sentit, en Miquel Alabern, director de Promoció de l’Agència Catalana de Turisme, va presentar les acciones innovadores que l’ Agència està realitzant (especialment en xarxes socials i sota el paraigües de Catalunya Experience, destacant una propera acció a fer amb “Instagramers” i  els “Social Trips” ja realitzats.
Com a final “exclusiva”, es va presentar el nou espot de la campanya “T’ espero”  de Turisme de Catalunya, que el públic assistent a la Jornada (més de 200 professionals), va gaudir d’ allò més.


Si voleu podeu accedir a la ponència a través de l'enllaç.

Categories
màster e-tourism
Material relacionat
ACTBuy.pdf