Fotografia de: EL Talent i la iniciativa empresarial, amb gran ressò al CETT | CETT

EL Talent i la iniciativa empresarial, amb gran ressò al CETT

07.03.2013

EL Talent i la iniciativa empresarial, amb gran ressò al CETT

El 19 de febrer, en el marc de la Trobada Escola+Universitat+Empresa del CETT va tenir lloc una nova edició de l’espai Petites Empreses, Gran Talent, on diversos emprenedors van presentar a l’alumnat el procés de creació i desenvolupament de quatre propostes innovadores. L’objectiu: transmetre aquest esperit als futurs empresaris del sector turístic perquè facin realitat els seus somnis i endeguin nous projectes.

ByHours, GoandBe, Cool&Chic Hostel i Zero2Infinity són els quatre projectes que van ser presentats durant l’acte, que va comptar amb una àmplia assistència d’alumnat. Els emprenedors responsables de les respectives iniciatives (dues d’elles han estat desenvolupades per antic alumnat del CETT) van compartir la seva experiència emprenedora i van sorprendre i captivar a l’auditori amb la seva energia i entusiasme.

Cristian Rodríguez, CEO Fundador de ByHours, va parlar d’aquesta plataforma pionera en línia de reserva d’habitacions d’hotel per hores (www.byhours.com), en la qual la clientela pot decidir l’horari d’entrada i de sortida de l’establiment i pagar en funció de la franja d’hores escollida, tot triant l’hotel en funció de l’oferta disponible a la plataforma. Va explicar que, des del seu naixement -al març del 2012- ja són 25 persones les que treballen en el projecte, que va creixent. “Voliem revolucionar el sector i canviar les normes, flexibilitzar-les;  adaptar l’hotel a les necessitats del consumidor. ByHours és exitós perquè beneficia a la clientela, que guanya en estalvi i comoditat,  i a l’hoteler, que optimitza els seus recursos”, explica. Ara, quan són líders en aquest àmbit, segueixen creant noves eines i productes, han signat acords d’exclusivitat amb les principals cadenes hoteleres, i segueixen en expansió. Partint de l’experiència, Cristian Rodríguez va animar l’alumnat a desenvolupar les idees creatives.

Begoña Fernández, antiga alumna i professora del CETT, va explicar que  el projecte GoandBe (www.goandbe.es), Creative African Holidays , va néixer el novembre passat a partir de la seva passió per aquest continent, i amb la voluntat de dissenyar viatges personalitzats “amb ànima i a mida”. Va destacar la importància de disposar d’informació i coneixement actualitzat del territori, de la confiança que s’ha creat fruit dels anys d’experiència, de la necessitat de donar un molt bon servei (en el seu cas, tant a la clientela final com a l’agència de viatges) i un valor afegit, per exemple, mitjançant un producte diferent a tot allò que ja existeix. Va dir que cal reinventar-se, desenvolupar l’esperit emprenedor i, sobretot, creure en el que un vol fer.

En Xavier Cusi i l’Arnau Contel, també antics alumnes del CETT,  actualment són els gestors i gerents del Cool&Chic Hostel (www.coolandchichostel.com), un nou concepte d’alberg juvenil a Barcelona, inaugurat el juny del 2012. Ambdós van presentar el projecte, que va sorgir de la passió i les ganes d’endegar un negoci propi partint d’un concepte que ja funcionava a l’estranger, d’un estudi de mercat exhaustiu previ i de l’anàlisi de la viabilitat, i van assegurar que el Cool&Chic Hostel “segueix creixent i té una molt bona valoració per part de la clientela, que valora el tracte, la comoditat i el servei”. Ambdós van convidar tothom a ser emprenedors, a vèncer la por i a fer realitat els somnis, un desig que també va exposar amb entusiasm José Mariano López-Urdiales, fundador i CEO de Zero2Infinity (www.0ll00.com).Mariano va explicar la seva iniciativa, una empresa que proposa explorar l’espai amb “la tecnologia del segle XXI, un globus d’heli”, i viatjar en aquest mitjà i una càpsula per veure la sortida del sol des de l’espai, vivint una experiència única. El Petites empreses, gran talent d’enguany va finalitzar amb la sorprenent exposició d’aquest enginyer aeronàutic, que va recordar que Catalunya és el segon productor mundial de globus. Mentre donava a conèixer aquest producte innovador, dirigit al segment premium i que properament serà una realitat, va recordar a l’alumnat del CETT que, sense cap mena de dubte, si un s’ho proposa, “pot fer qualsevol cosa”.

Enllaç a l'àlbum picasa:

Petites Empreses Gran Talent