El Observatorio del Turismo Rural presenta los datos sobre Catalunya en el CETT

31/01/2014  
Fotografía de: El Observatorio del Turismo Rural presenta los datos sobre Catalunya en el CETT | CETT

L’Observatori del Turisme Rural ha presentat les dades corresponents als establiments de turisme rural a Catalunya, informant sobre qüestions com el potencial d’atracció davant el client internacional, el caràcter previsor dels turistes rurals catalans i l’elevada connectivitat dels allotjaments al territori català.




L’Observatori del Turisme rural és un projecte d’investigació liderat pel portal especialitzat EscapadaRural.com, en col·laboració amb el CETT-UB i l’empresa d’enquestes online Netquest. Entre els aspectes més destacables d’aquest estudi referents Catalunya trobem els relatius a la procedència del viatger. Segons els propietaris, la majoria dels seus clients procedeixen de tota Espanya i sobretot de Catalunya, si bé en un 19% dels casos hi ha una combinació de client nacional i internacional. Aquesta xifra apunta a un major potencial de creixement fora de les nostres fronteres, ja que és 6 punts superior a la xifra dels allotjaments espanyols (13,9%).


Sent el client intern un dels més importants per als allotjaments de Catalunya (90%), cal tenir en compte que es tracta d'un consumidor previsor. En el 41,5% dels viatgers catalans enquestats reserven amb més d'un mes d'antelació (a la resta d'Espanya disminueix fins a un 32,5%) i un escàs 20,8% reserva només una setmana abans de la seva estada (a la resta d'Espanya aquesta xifra puja a un 27,6%). A més, aquests turistes acostumen a viatjar en família (61.1%) o amb amics (56.3%), pel que és lògic que la modalitat habitual de contractació sigui el lloguer de casa sencera (41,8%).


Pel que fa als propietaris d'allotjaments catalans, apunten a certs índexs de professionalitat per sobre de la mitjana espanyola. D'una banda i pel que fa a la qüestió tecnològica, Catalunya destaca perquè el 77.8% dels establiments disposen de connexió a internet, mentre que a nivell estatal aquest índex se situa gairebé 19 punts per sota (58,55). De l'altra, els propietaris també tenen una posició més avantatjada pel que fa a l'ús d'una base de dades informatitzada, ja que gairebé la meitat (48%) compta amb ella i això suposa 7 punts més que la mitjana espanyola.


Tota l’informació relativa a l’estudi a Catalunya es troba a http://www.escapadarural.com/observatorio/turismo-rural-catalun/


ÀLBUM DE FOTOS DE LA PRESENTACIÓ


Fotografía de: El Observatorio del Turismo Rural presenta los datos sobre Catalunya en el CETT | CETT
L'Observatori de Turisme Rural Presenta les Dades sobre Catalunya


Accés al vídeo de l'acte


Sobre l’OBSERVATORI:

L’Observatori del Turisme Rural és una iniciativa d’investigació conjunta desenvolupada per EscapadaRural.com, CETT-UB i Netquest que genera coneixement i aporta informació de valor sobre el sector del turisme rural a España, tant en l’àmbit de l’oferta (“propietaris”) como en el de la demanda (“viatgers”). www.escapadarural.com/observatorio


Sobre ESCAPADARURAL.COM:

És una plataforma web dedicada a la promoció d'allotjaments rurals a tot Espanya. En tan sols set anys s'ha convertit en un referent en el sector del turisme rural, donant suport al propietari i inspirant al viatger. Actualment reuneix la major oferta d'allotjaments rurals del país (més de 12.000), amb una representativitat de més del 80%. També compta amb una gran comunitat de viatgers, amb més de 370.000 membres registrats. Tot això ha permès que l'estudi s'hagi desenvolupat a partir d'unes bases de dades àmplies i fiables, gràcies a les quals s'han obtingut uns resultats sense precedents en el sector www.escapadarural.com


Sobre CETT:

El CETT es un campus internacional de formació i transferència de coneixement en turisme, hoteleria i gastronomia,  amb més de 40 anys d’experiència. Adscrit a la Universitat de Barcelona, ofereix tots els diferents nivells de formació -formació professional, universitària de grau i postgrau, contínua per a professionals en actiu i a mida de les empreses, mitjançant un model formatiu propi.  La seva aposta per la innovació i la seva experiència desenvolupant projectes d’investigació turística ha dotat  a l’estudi del rigor imprescindible per garantir la qualitat de l’Observatori. Web www.cett.es

Sobre NETQUEST:

Netquest és l’empresa líder en panells online per a la indústria de la investigació de mercats a Amèrica LLatina, Espanya i Portugal, amb més de 450.000 consumidors disposats a donar la seva opinió en 21 països. Netquest és proveïdor de camp i serveis de processament de dades per a tot tipus d’estudis d’investigació de mercats i opinió, a través d’enquestes online. Les enquestes es programen mitjançant un software propi, anomenat Survey Manager i desenvolupat íntegrament per Netquest. Els enquestats són captats només per invitació per assegurar la representativitat de la mostra y la fiabilitat de la informació. A més, són gestionats localment per a proporcionar un major coneixement dels mercats i de l’investigador local, gràcies a les cinc oficines que Netquest té a Barcelona (seu de l’empresa), Madrid, México DF, São Paulo i Santiago de Chile. Web www.netquest.com