Montserrat Saperas i la tendència dels Food Trucks a Barra d’Idees

30/05/2016  
Fotografia de: Montserrat Saperas i la tendència dels Food Trucks a Barra d’Idees | CETT

El passat dia 9 de maig, es va celebrar a l'auditori AXA de Barcelona un trobada amb l'objectiu de fer visibles les claus per augmentar vendes i fidelitzar als clients en els negocis hotelers i explorar les noves fórmules en la gestió empresarial i de màrqueting gastronòmic.


 

Barra d’idees, la plataforma d'informació online pel negoci de la restauració, va ser l’organitzadora de l’acte que va comptar amb aquest programa

 

El CETT va ser convidat a parlar dins el bloc de tendències, sobre els Food Trucks, una de les línies de investigació del Grup de Recerca en Cuina i Gastronomia.

L'objetiu era explicar als restauradors com aquest format pot ser una oportunitat de negoci. Montserrat Saperas, Directora del Grup de Recerca Cuina i Gastronomia del CETT va dividir el contingut de la presentació en una breu introducció de l'Street Food a Espanya i posteriorment es vàrem exposar quines són les avantatges que un Food Truck pot tenir a l'hora d'arribar a cert públic, a certs espais i convertir-se en un punt més de venda. També es va exposar quines eren actualment les amenaces en un futur pròxim (sobresaturació d'esdeveniments, disminució de qualitat de l'oferta, augment de les quotes d'entrada als esdeveniments) i les oportunitats (canvis legislatius que permetin un augment de punts de venda, classificació d'esdeveniments i negocis que assegurin la qualitat de l'oferta, la creació d'espais privats estables adaptats a la venda amb Food Trucks).

 

Alguns altres ponents van ser Domenech Biosca, Eva Ballarín o Diego Coquillat.

A destacar que del bloc de tendències, Eva Ballarín,  que va parlar de 5 tendències: la demanda d'una alimentació més saludable, la incorporació de la gastronomia en altres sectors com a reclam, la necessitats d'especialització en l'oferta, la nova manera de menjar urbanita i el nou oci gastronòmic.