“Ser millennial ja no és suficient”

27/09/2018  
Fotografia de: “Ser millennial ja no és suficient” | CETT

Avui 27 de setembre es celebra el Dia Mundial del Turisme (DMT), centrat aquest any en conscienciar sobre la necessitat d’invertir en tecnologies digitals revolucionaries per crear un entorn innovador i emprenedor en el turisme. Davant d’aquest escenari de (r)evolució digital constant, els experts apunten que no només calen noves eines, sinó també professionals preparats i competents, amb noves capacitats i noves formes de pensar.

Tot i ser una evidència que les empreses tradicionals necessiten transformar-se per sobreviure, segons RocaSalvatella són poques les que estan vivint processos de transformació digital integrals. Al país, la majoria aposten per la innovació tecnològica però dediquen poca o nul·la atenció a la capacitació i al canvi cultural necessari per afrontar la nova realitat. La transformació digital és una oportunitat. Les organitzacions que tenen aquesta maduresa digital són un 26% més rentables que els seus competidors i obtenen un 9% més d’ingressos. Tanmateix, la digitalització amplia enormement els reptes que les organitzacions han d’afrontar. Aquests processos profunds de canvi necessiten de nou talent i, el sector turístic, que representa el 12% del PIB català, no es una excepció. Cal seguir fomentant el posicionament català com a nucli d’innovació, cultura digital i creació de noves empreses.

En motiu del DMT, Lluc Guarro, Director Acadèmic del nou Grau universitari de Negoci Digital i Innovació en Turisme del CETT-UB, i Toni Mascaró, CEO eMascaró, han reflexionat sobre els “Nous paradigmes digitals i les noves competències al sector turístic” evidenciant que, més enllà de la necessitat d’invertir en tecnologies digitals, cal centrar-se en la formació dels professionals del futur.

La transformació digital no es fa sola, recau en els joves d’avui. El sector turístic necessita nous perfils capaços d’implementar un esperit transformador com a base de la cultura empresarial. Calen nous perfils i professionals competents, que dominin un conjunt de noves competències de caràcter digital com l’aprenentatge continu, la co-creació, la intraemprenedoria, el lideratge en xarxa o la forta orientació al client.

Nou món digital, nous perfils professionals

Davant d’aquests nous requeriments del sector turístic i a l’avantguarda de la formació en Turisme, Hoteleria i Gastronomia, el Campus CETT-UB presenta el nou Grau de Negoci Digital i Innovació en Turisme, el primer especialitzat en turisme digital del país, que s'iniciarà el curs acadèmic 2019/20.

El Grau del CETT-UB aposta per una metodologia educativa revolucionaria, pensada pels estudiants interessats en emprendre el seu propi model de negoci i en la gestió de la innovació i desenvolupament de projectes digitals de les empreses capdavanteres del sector.

Les professions més demandades al 2017 no existien al 2010. Amb visió de futur, el CETT-UB prepara als joves per la revolució digital que transformarà la manera de fer negocis. Seran agents que sabran integrar la visió tecnològica amb la visió empresarial a través de formació tecnològica i d'instruments digitals aplicats a l'empresa turística; o abordar el fenomen de l'economia digital com una oportunitat d'innovació i de creativitat, per adaptar-se, anticipar-se i donar resposta als canvis que es produeixen al món turístic com a conseqüència de l'evolució tecnològica i digital de l'economia, empresa i societat.

En pro de la competitivitat Catalana, els acadèmics senyalen la importància de treballar en la creació de nou talent i en la retenció de l’existent. Iniciatives com la del Campus CETT-UB, pretenen fomentar una cultura de participació on la producció de coneixement compartit, la co-creació per a la resolució de problemes, les habilitats emprenedores per a la creació de projectes i la lliure circulació d’informació són fonamentals per l’èxit de les empreses del segle XXI.


Visualitza la galeria d'imatges aquí i també la sessió completa al nostre canal oficial de YouTube