·
S’ha dut a terme el Projecte Transversal
Co-creation Experience Challenge gràcies
a la participació ciutadana i la col·laboració entre la universitat i les
entitats públiques i privades del territori.
·
La sostenibilitat i el turisme
responsable són dos dels eixos clau que el Campus CETT-UB treballa a través de
Màster Oficial de Direcció d’Empreses Turístiques (MUDET)
El dimarts 11 de
juny els alumnes del Màster Oficial de Direcció d’Empreses Turístiques (MUDET)
del Campus CETT-UB han presentat 5 propostes d’experiències turístiques que
tenen com a objectiu aportar valor a Les Garrigues Altes (Lleida) a través
d’una proposta de turisme responsable i sostenible que permetrà afavorir el desenvolupament
socioeconòmic i ambiental local del territori.
Aquesta jornada,
que s’emmarca en el Projecte Transversal Co-creation
Experience Challenge de l’Especialitat de Turisme Sostenible i Responsable
(TSR) del màster, permet, alhora, apropar als estudiants la realitat del sector
a través d’un exemple pràctic mitjançant el qual es planteja la resolució d’una
necessitat detectada per part d’entitats col·laboradores, en aquest cas, l’Ajuntament
de La Granadella, l’Ajuntament de Bovera, la Cooperativa
La Granadella i l’Associació de protecció ambiental Trenca.
Durant la jornada
de tancament del projecte, que va tenir lloc ahir al Campus CETT-UB de
Barcelona, la Dra. Elena Ridolfi, Coordinadora
del Màster en Direcció d’Empreses Turístiques en l’especialitat de
Sostenibilitat i Gestió de la Qualitat i directora del Projecte Transversal, va
voler destacar que amb aquesta iniciativa s’aconsegueix un doble impacte
positiu, perquè “els alumnes tenen la possibilitat de treballar amb un cas real
i, de l’altra, s’està aportant un pla que aporta valor de futur per a un
territori com és, en aquest cas, Les Garrigues Altes”. En aquesta mateixa
línia, Ainhoa Carballido, Co-creation Manager del projecte, ha
afegit que “ja no es pot entendre cap projecte o estratègia turística si no és
sota els conceptes de la sostenibilitat, la responsabilitat i la participació
de la comunitat local en el procés de pressa de decisions”.
Una de les línies
futures és donar continuïtat al projecte amb un seguiment de les propostes
d’experiències turístiques sostenibles presentades, i integrar propostes de
comercialització de les mateixes amb la implicació d’estudiants de
l’especialitat de Marketing Digital Turístic del mateix màster.
En els últims
anys, el Campus CETT-UB ha fet una aposta ferma en aquesta direcció amb la
incorporació de la sostenibilitat i la responsabilitat com a línies clau
d’innovació en les seves formacions com a valors essencials per als futurs
professionals dels sectors de turisme, l’hoteleria i la gastronomia.
|