Els allotjaments turístics de Catalunya presenten mancances en la credibilitat i la gestió dels preus als seus llocs web15/11/2019 |
|
• Un estudi pioner, dirigit per professionals del CETT-UB, mostra un marge de millora en qüestions com l’atenció a l’usuari en temps real, la incorporació de motors de reserva o la seguretat del web • Les pensions i els establiments de turisme rural suspenen en l’ús dels idiomes, mentre que els càmpings són els que millor integren l’ús de la llengua catalana • Els autors de l’estudi aconsellen, entre altres, potenciar les xarxes socials com a eina per a captar i fidelitzar clients • A partir dels resultats de l’anàlisi, els experts plantegen algunes recomanacions estratègiques per impulsar la competitivitat dels allotjaments Els experts adverteixen als allotjaments turístics de la importància de millorar l’experiència dels usuaris per a ser competitius i optimitzar els seus resultats en un mercat cada vegada més digital. El CETT, centre universitari de referència de Turisme, Hoteleria i Gastronomia adscrit a la Universitat de Barcelona, ha presentat avui un estudi capdavanter en l’ús del màrqueting digital en el sector de l’allotjament turístic a Catalunya. Ho ha fet en el marc de les ‘Jornades sobre turisme i societat’ organitzades per la Fundació Jordi Comas Matamala, en les quals els seus autors han presentat les principals conclusions d’aquest informe, que constitueix la primera edició d’una publicació que es farà anualment per analitzar les tendències en la utilització d’aquestes eines digitals. La investigació, que ha tingut en compte els hotels, les pensions, els aparthotels, els càmpings, els allotjaments de turisme rural i els habitatges d’ús turístic (HUT), ha detectat mancances en aspectes com la interacció a temps real amb l’usuari, la incorporació del comerç electrònic, el canvi de preu en el procés de compra o la seguretat dels llocs web dels establiments. L’estudi, liderat per la Dra. Maria Abellanet, CEO del CETT, el Dr. Oriol Anguera-Torrell, director del Grup de Recerca en Allotjaments Turístics i Restauració CETT-UB i la investigadora i professora de màrqueting digital, Claudia Langer, ha tingut en consideració prop de 1.500 establiments i ha fet un seguiment de factors clau en la generació de les experiències de l’usuari com la usabilitat, la credibilitat, el posicionament als cercadors o l’accessibilitat dels webs. Així mateix, també s’han analitzat les actuacions a les xarxes socials i als principals canals de distribució. El Dr. Oriol Anguera-Torrell destaca que la importància d’aquest estudi rau en el fet que “ens mostra quin és el panorama actual en aquest sector a Catalunya i ens permet identificar quins són els punts febles per tal de generar estratègies d’aplicació de les eines de màrqueting digital”.
|
|
Fitxer adiccional: 2019 Estudi_marqueting_digital_allotjaments_turistics.pdf (Cal iniciar sessió al Campus Virtual per accedir a aquest fitxer)
|