El Terres CETT reivindica l’ús del vídeo en el màrqueting turístic

29/11/2019  
Fotografia de: El Terres CETT reivindica l’ús del vídeo en el màrqueting turístic | CETT

L’escocès Chris Torres, director de Tourism Marketing Agency i un dels màxims experts del sector, analitza les noves tendències en l’ús de l’audiovisual.

Els darrers anys, els festivals dedicats a l’audiovisual turístic s’han convertit en plataformes de posada en comú i reivindicació d’un gènere polièdric i mutant, que tant empra codis de la publicitat, com del documental, la ficció cinematogràfica o el videoclip. Per analitzar aquestes noves tendències, el Terres Travel Festival - Films & Creativity i el CETT, el centre universitari de referència de Turisme, Hoteleria i Gastronomia adscrit a la UB, van celebrar una jornada professional a l’Hotel Alimara Barcelona el dijous 28 de novembre. L’acte va iniciar amb la conferència ‘Per què hauríem d’usar el video en màrqueting turístic?’ que va impartir l’escocès Chris Torres, director de la Tourism Marketing Agency i un dels màxims experts en l’ús del vídeo turístic.

El vídeo és, sens dubte, una de les principals eines en l’estratègia de màrqueting de les destinacions i els productes turístics. Els experts en màrqueting aconsellen cada cop amb més insistència i rotunditat el seu ús en els diversos canals de promoció. Per això, durant la jornada, també es va presentar públicament la primera edició del concurs Terres de l'Ebre Play, una competició de microvídeos turístics per a estudiants de cicles formatius i universitats. Els participants en el concurs —que s’emmarca en l'Any del Turisme Esportiu de l'Agència Catalana de Turisme i que té el suport de la Marca Turística Terres de l’Ebre—  podran guanyar un val de 1000 € per a la compra de material tècnic fotogràfic i audiovisual. El certamen està organitzat pel Terres Travel Festival - Films & Creativity que ha presentat  durant l'acte un brífing amb les pautes perquè els participants presentin una proposta creativa, original i inèdita. El procés d’inscripció al concurs s'efectuarà a través del web, on també es poden consultar les bases. El límit per a la presentació dels projectes és el 19 de gener de 2020 a les 24h.

Per acabar la sessió, es van projectar els millors vídeos de turisme de l’any 2019, de la CIFFT Rank List, que fou presentada el 12 de novembre a la seu d’aquest organisme a Viena.  La Jornada Terres CETT compta amb el suport de B the travel brand Xperience Barcelona I la col·laboració del Clúster Audiovisual.   


Terres Travel Festival - Films & Creativity

Amb només tres anys de vida, el Terres Travel Festival - Films & Creativity que se celebra a Tortosa ha esdevingut un dels festivals més dinàmics del circuit CIFFT (International Committee of Tourism Film Festivals), una xarxa internacional de divuit festivals que, des de l’any 1989 premia les millors produccions audiovisuals de viatge i de la indústria turística del món. El Terres Travel Festival, que del 24 d’abril al 3 de maig de 2020 celebrarà a Tortosa la seva quarta edició, és l’únic festival espanyol del circuit CIFFT.