El CETT-UB i Coca-Cola revelen els dos millors mixòlegs de Catalunya

21/07/2020  
Fotografia de: El CETT-UB i Coca-Cola revelen els dos millors mixòlegs de Catalunya | CETT

Aquesta iniciativa persegueix l'objectiu de fomentar la millora de la formació de joves talents i el seu creixement professional per impulsar el sector de l'hostaleria.


El centre universitari de Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT-UB i Coca-Cola han donat a conèixer avui la parella guanyadora de la segona edició de 'Maridatge Coca-Cola Mix 2020', un concurs de mixologia creat per als alumnes d'hostaleria i restauració de Catalunya. Amb aquest certamen, Coca-Cola es dirigeix ​​als futurs professionals en l'art de la mixologia per trobar els millors mixòlegs en maridatge.

El concurs, que s'ha desenvolupat en tres fases diferents -formació, fase de qualificació i fase final- finalitza avui amb el lliurament de premis en línia. El jurat, format per cinc experts i professionals de l'àmbit de l'hostaleria com Silvia Martínez, directora de Vendes de l'Àrea Est de Coca-Cola European Partners Iberia, Antonio Naranjo, cocreador de Coca-Cola Signature Mixers, Victòria Ibáñez, de l’Associació Sommeliers de Catalunya, Albert Rovira, maitre durant 15 anys del Restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar, i David Salvador, redactor de la revista gastronòmica 7 Caníbales, ha premiat l'equip format per Álex Galian Danso i Antonio Armante per la creativitat, l'habilitat i la destresa dels seus plats.

A causa de la situació excepcional generada per la COVID-19, la fase final del concurs ha canviat el format, de manera que l'elecció del jurat ha estat telemàtica. Aquesta última fase s'ha dividit en dues etapes: la presentació de la proposta creada i la valoració del jurat. Per a l'avaluació del jurat, el passat 10 de juliol es van recollir al domicili de les parelles finalistes les mostres de la base de còctel. Posteriorment, els jutges van rebre les propostes de combinats i els mixers corresponents juntament amb l'accés al vídeo on els participants presentaven el concepte del seu plat, el combinat, la tapa i el perquè del maridatge, per a la seva valoració.

Aquesta iniciativa s'emmarca en l'acord de col·laboració entre Coca-Cola i el centre universitari CETT-UB, que ofereix als alumnes un model de formació basat en la creació i transmissió de coneixement i en el rigor, la innovació i l'experiència. Sota aquesta premissa, Coca-Cola i el CETT-UB es comprometen a treballar en conjunt per emprendre accions i activitats en benefici del sector i els estudiants de país.

Concurs ‘Maridatge Coca-Cola Mix 2020’

'Maridatge Coca-Cola Mix 2020' és un concurs que es dirigeix ​​als alumnes d'últim curs de totes les escoles d'hostaleria de Catalunya de formació oficial majors de 18 anys. Alumnes de 1r i 2n curs de Tècnic Superior en Direcció de Cuina, 1r i 2n curs de Tècnic Superior en Direcció de Serveis de Restauració i finalitzadors de grau mitjà. El concurs s'ha desenvolupat en tres fases diferents; la fase de formació, la fase de qualificació i la fase final.

La fase de formació ha estat obligatòria per a tots els alumnes que han volgut formar part del concurs. Es tracta de tres càpsules formatives que indaguen en els coneixements de la mixologia, el maridatge i les aromes. Un cop finalitzada, els alumnes van haver de formar parelles de forma voluntària per poder presentar la seva proposta a la fase classificatòria.

A la segona fase, cada parella va haver de presentar un menú maridatge de 5 plats, cadascun d'ells amb un maridatge Coca-Cola Mix - Royal Bliss i Coca-Cola Signature Mixers - (combinat amb o sense alcohol). Així mateix, cada proposta de menú havia de contenir una breu descripció sobre el concepte gastronòmic. Per a les creacions, totes les opcions havien d'incloure begudes pertanyents a la gamma de mixers Royal Bliss, Coca-Cola Signature Mixers o a la resta de productes de Coca-Cola a Espanya. Entre totes les propostes presentades, es van seleccionar 5 parelles per a la final.

A l'última fase, a causa de la situació excepcional en què ens trobem, el concurs ha tingut un format no presencial i s'ha dividit en dues fases: la presentació de la proposta creada i la valoració de jurat. El 10 de juliol, es van recollir al domicili de les parelles finalistes les mostres de la base de còctel i van penjar el vídeo a l'espai pertinent del campus virtual. Posteriorment, els jutges van rebre les propostes de combinats i els mixers corresponents juntament amb l'accés al vídeo dels participants perquè valoressin el millor candidat.