Ha oblidat la seva clau?
Que és CETT Alumni?
11.12.2019

Aquest mes CETT Alumni us presenta a Marcos Budinho

Aquest mes CETT Alumni us presenta a ...Marcos Budinho, Housekeeping Manager at Jumeirah Port Soller Hotel.

Marcos va estudiar al CETT el curs de Tècnic Superior en Allotjaments Turístics i es va graduar en la promoció 2011- 2012.


Ens agradaria que ens expliquessis com i perquè vas decidir estudiar aquesta carrera?


Des de molt jove recordo que ajudar a la gent em feia sentir bé, que crear un bon ambient entre qualsevol grup de persones amb les quals estigués interactuant em resultava senzill; francament, després del vist i viscut crec que les meves habilitats socials han estat sempre per sobre de la mitjana.

Aquestes qualitats i certa predilecció per l'organització i l'ordre m'han facilitat enormement les coses per a realitzar un òptim "Management" d'equips, a més de per a interactuar amb persones en general.

Si li sóc sincer, el meu cas és un clar exemple que mostra les manques del Sistema educatiu Espanyol. He invertit 5 anys de la meva vida estudiantil en una branca professional que mai m'ha entusiasmat, i que tampoc se'm donava bé. Sóc Tècnic Superior en Electricitat i Electrònica,l'antiga F.P.2.

Tenia 33 anys quan vaig prendre la decisió i vaig realitzar el dràstic canvi de deixar Galícia i mudar-me a Barcelona. Únicament vaig necessitar un cop emocional en la meva vida personal per a fer el salt cap a una carrera professional que realment m'apassiona.


Com ha estat la teva experiència en al CETT?


El CETT sempre ha estat una escola molt ben valorada a Catalunya i decidir quina escola de Turisme em convenia millor va ser realment senzill; francament, el CETT va ser la més recomanada de totes.

Amb la meva edat en aquells dies (33 anys) estudiar amb joves molt menors que jo i millor preparats no va resultar fàcil, però el grup d'educadors que aquí teniu m'ho va fer més fàcil i, particularment en el meu cas, el meu tutor Ramón Rodrigo m'ha ajudat moltíssim.


Ens podries explicar com ha evolucionat la teva carrera professional?


En els meus inicis vaig realitzar les pràctiques de Housekeeping a l'Hotel Hesperia Tower, amb la que llavors era la nostra professora Olga Huarte. Durant 5 mesos em vaig iniciar en el departament en el qual posteriorment realitzaria la majoria de la meva carrera.

Durant els meus estudis vaig treballar després d'acabar les pràctiques com Front Desk Agent (Night Manager) a l'Hotel Alimara. Durant un any vaig conèixer el que és Front Office.

Mesos després vaig continuar com Housekeeping Coordinator en el Pullman Skyper de BCN, per a tot seguit fer el salt al Grand Hyatt Nova York i realitzar durant un any un Housekeeping Management Internship on vaig aprendre moltíssim; el Grand Hyatt Nova York és un hotel amb 1300 habitacions en el centre de Manhattan i una ocupació mitjana anual del 90%, grans esdeveniments com la Superbowl, Cim de Nacions Unides, esdeveniments amb les millors empreses del món, etc.; Hyatt em va oferir anar-me a l'Argentina amb el Park Hyatt Mendoza, com Housekeeping Team Leader on vaig estar gairebé un any i mig.


Le Meridien Ra, a Tarragona, em va donar l'oportunitat de treballar com a cap de departament malgrat no haver estat mai si més no Assistant Housekeeping Manager i vam aconseguir fer una gran feina en dos anys; vam passar de treballar amb una companyia externa a internalitzar tot el nostre equip, realitzavem formacions individualitzades dels Housekeeping ABC's de Starwood, els nostres Forecast van ser realment precisos, les puntuacions dels nostres clients millorarien, i la valoració de les nostres cambreres van fer dels Managers de Housekeeping els millors valorats del nostre Hotel; començavem a més la fusió amb Marriott, etc.


Després de la meva experiència en Le Meridien Ra, vaig anar al W Amsterdam com Style Manager, on vaig romandre un any i després del qual vaig passar a la meva actual destinació, JUMEIRAH HOTELS Port Soller a Mallorca, també com Housekeeping Manager. Amb ells hem completat una primera temporada amb resultats molt òptims tenint en compte el descens de turistes a les Illes Balears. Amb JUMEIRAH m'aniré a realitzar un Task Force en Housekeeping Management a Dubai, a l'Hotel Al Nassen, on estan les oficines centrals de la companyia. Romandré des de Novembre fins a Febrer ajudant a l'equip.


Quins consells donaries als estudiants que com tu, en el seu moment, acaben de sortir del CETT?


Actitud i tenir una bona predisposició sigui com sigui el lloc de treball que exerceixin, que mostrin una actitud positiva i proactiva. Intentar ser el millor, fins i tot en aquelles ocasions que per circumstàncies hagis de fer un treball que no t'entusiasma.

Per descomptat que els que arriben realment lluny en moltes ocasions tenen qualitats innates, però molts altres arriben per la seva actitud.

Viatjar i provar diferents llocs i departaments a l'inici de la seva carrera és molt important. Viatjar aportarà perspectiva, coneixements professionals i sobretot creixement personal.

Provar diferents departaments els farà saber què és el que realment els agrada i en el que de debò es desenvolupen bé; quan dic provar diferents departaments em refereixo a intentar no caure en la dinàmica de passar tres o quatre mesos en un lloc i voler canviar perquè la part tècnica es domina; que recordin que la majoria de coneixements s'adquireixen per experiències i per a tenir-les necessitem temps. Solc recomanar romandre un any almenys en un lloc que no sigui de Supervisió o Management; serà temps suficient per a aprendre la posició, a més de donar consistència al teu CV i que les companyies et percebin com algú compromès.


Des del Cett com podríem continuar ajudant-te en la teva carrera professional? Ens podries especificar algunes vies: formació, networking, orientació, etc.


Amb el meu treball actual on la mobilitat és constant (en 9 anys he viscut en 7 llocs diferents, si compto Galícia, vuit), mantenir els coneixements actualitzats únicament seria possible online. En el meu cas realitzaria un Màster, sabent que realitzar estudis no presencials no és fàcil però podria ser d'ajuda visualitzar les classes en la xarxa, amb disponibilitat de tutories online.


Moltes gràcies Marcos per voler compartir la teva experiència professional amb la nostra comunitat d'alumni i sobretot per transmetre la gran importància que comporta l'actitud dins de l'entorn laboral, independentment de la teva posició dintre de l'empresa.




Deixa'ns la teva opinió

Publica un comentari: