LÍNIA TEMÀTICA 2

Ponència 2: Innovació i creativitat en models de negoci 

En l’evolució social i econòmica actual, moltes empreses turístiques han redefinit i replantejat els seus models de negoci per adaptar-se a les noves necessitats i exigències del sector. En aquest procés la innovació i creativitat empresarial han estat vectors clau, tant per aconseguir una gestió més eficient com per a diferenciar-se de la competència. Es desenvolupen propostes adaptades a la nova realitat de la demanda, a través de la personalització dels serveis turístics, però també d’estratègies de millora empresarial per a l’optimització de recursos i la minimització de costos. 

Aquesta ponència tracta sobre models de negoci innovadors que es desenvolupen i prosperen. Es tracta doncs de cercar noves o adaptades oportunitats de negoci en l’actual context.

Temes d’interès:
  • Turisme experiencial
  • Creació d'espais sensorials
  • Estratègies low-cost:  “menys és més”
  • Estratègies high-end: “exclusivitat i luxe”
  • Revenue Management, ecommerce i comercialització en línea
  • Nous formats gastronòmics (street food, línies bistro de restaurants d'estrella Michelin, etc)
  • Oportunitat en la particularitat (al·lèrgies alimentàries, intoleràncies, persones amb discapacitat, etc.)
  • Nous mercats i nous perfils de consumidors
  • Customització de paquets turístics. Paquets dinàmics.
  • Adaptabilitat empresarial
  • Generació de valor i marca per atreure el talent
  • Model de gestió per a l’increment de l’eficiència econòmica
  • Economia col·laborativa 
  • Models i casos d’èxit