Fotografia de: Es presenten les dades de l’Observatori de Turisme Rural de Catalunya | CETT

Es presenten les dades de l’Observatori de Turisme Rural de Catalunya

18.05.2016

Es presenten les dades de l’Observatori de Turisme Rural de Catalunya

El passat 10 de maig es van presentar les darreres dades sobre Catalunya de l’Observatori de Turisme Rural, un projecte d’investigació que hem liderat conjuntament amb Escapadarural.com, Netquest i Eurecat.

L’esdeveniment, celebrat a la Diputació de Lleida, ha comptat amb la presència de la Sra. Montserrat Solé, Cap d’Àrea de Coneixement i Estratègia de la Direcció general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, del Sr. Juli Alegre, Director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i de la Sra. Núria Ferrando, Presidenta de la Federació de Turisme Rural de Lleida. Durant la jornada es van presentar en exclusiva les dades de l’Observatori del Turisme Rural sobre el sector a Catalunya. El professor i investigador del CETT, Enric López C., ha estat el representat del CETT a presentar l'informe.

Es poden consultar obertament totes les dades de l'informe en aquest enllaç.

L'estudi aborda qüestions noves i revisa altres aspectes per saber l'evolució del sector en l'últim any.

Univers viatgers: 2.822.947 INE 2014
Error mostral: 0.8%
Nivell de confiança: 95%
Univers propietari: 15.221 INE 2014
Error mostral: 1,65%
Nivell de confiança 95%

El 2015, segons dades de l'INE, els 15.305 establiments de turisme rural oberts van donar feina a una mitjana de 21.971 persones, el que suposa un creixement en increment de personal d'un 0,67%. Per la seva banda, el nombre d'allotjaments va augmentar en una taxa de 0,55% i l'ocupació en un percentatge del 11,56% entre setmana i del 13,06% els caps de setmana. L'informe de l'Observatori del Turisme Rural relatiu als principals problemes del sector, revisa les qüestions que més preocupen als empresaris, sent una anàlisi que realitzem des que es va constituir l'Observatori del Turisme Rural.

Observatori de Turisme Rural CETT Campus CETT-UB grup de recerca hoteleria