Fotografia de: La sostenibilitat i l’ètica en el turisme | CETT

La sostenibilitat i l’ètica en el turisme

11.06.2020

La sostenibilitat i l’ètica en el turisme

L’Organització Internacional del Turisme Social (ISTO) publica un article de Jordi Arcos, professor del CETT-UB, en el marc de la setmana virtual de turisme per a tots, solidari i sostenible.

Arran del context que ha generat la COVID-19, cal reflexionar sobre l’estat de sectors com el turisme, així com les possibilitats que s’obren per donar un sentit humà i social al turisme en els pròxims anys. Així, durant una setmana, l’Organització Internacional del Turisme Social (ISTO), ha ofert webinars i articles per plantejar i compartir coneixement al voltant del futur del turisme social.

En aquest sentit, ISTO ha publicat un article del Dr. Jordi Arcos Pumarola, professor i investigador del TURCiT del CETT-UB (Grup de recerca en Turisme, Cultura i Territori), en el qual fa referència al futur del turisme, destacant que “tot i que aquest any i possiblement els pròxims seran complicats per les empreses del sector, el turisme com a activitat no sembla que s’hagi d’extingir en un futur a mig termini”.

A l’article, Arcos reconeix que tot i que el turisme com a activitat no desapareixerà, hi ha diverses mirades sobre el turisme que obliguen a repensar el sector. Així, afirma que “l’època de confinament ha fet possible confirmar l’estrès ambiental al qual estaven sotmesos els destins turístics, essent un dels temes recurrents la cristal·lina aigua dels canals de Venècia o la reducció abrupta del trànsit aeri”.

D’altra banda, introdueix el concepte de l’ètica com a aspecte rellevant en el context actual i indica que “entendre el turisme des de la perspectiva ètica permet situar al centre del discurs turístic valors com per exemple el diàleg, la confiança, l'hospitalitat, la responsabilitat social, entre d'altres. Valors que permeten redefinir quin paper han de jugar les empreses turístiques i les administracions en la destinació turística per establir una relació de confiança amb la societat”.

Arcos conclou que “l'ètica pot contribuir a convertir la situació actual en una oportunitat de transformació per a un turisme que contribueixi positivament tant a la societat de la destinació com al mateix viatger, oferint-li una experiència realment transformadora”.

Podeu llegir l’article complet aquí.

Foto: Freepik

Turisme ètica sostenibilitat ISTO