Fotografia de: Maria Abellanet, a Betevé: “La sostenibilitat i la cohesió social són els principals reptes del turisme i, també, de Barcelona” | CETT

15.09.2020

El turisme ha estat protagonista els últims mesos per l’impacte que ha tingut el coronavirus al sector. El programa Reset de Betevé, que tracta amb experts de diferents disciplines com serà la reactivació de Barcelona, ha dedicat un programa al turisme en el qual ha comptat amb la Dra. Maria Abellanet, CEO del CETT, i Enrique Alcántara, president de l’Associació d’Apartaments Turístics de Barcelona (APARTUR).

Barcelona ha notat el descens de l’activitat turística. En aquest sentit, Abellanet ha incidit en la necessitat d’actuar per evitar “que aquest fantàstic teixit social i econòmic que té la ciutat de Barcelona, de PIMES, d’autònoms i d’emprenedors, desaparegui”.

“Tinc la convicció que el turisme es recuperarà”

Maria Abellanet

La CEO del CETT ha destacat dos dels reptes del turisme que, alhora, són els reptes de la ciutat de Barcelona: “la sostenibilitat, que incorpora aspectes econòmics, socials, culturals i ambientals, i la cohesió social, que inclou també salvar llocs de treball”.

Maria Abellanet ha parlat del futur del sector i ha afirmat que “tinc la convicció que el turisme, i també el turisme internacional de Barcelona, es recuperarà. El turisme de negocis està molt afectat i potser trigarà una mica més, però es recuperarà”. A més, ha insistit en què “s’ha de treballar per intentar atraure un tipus de turisme que pot tenir molt interès, molt vinculat a temes culturals, per exemple”.

Abellanet ha afirmat que “probablement ara és el moment d’intentar revertir proporcions. No es tracta de menysprear ningú, perquè tot el turisme que ve a Barcelona té molt valor, però potser cal treballar per augmentar temes vinculats a la cultura, a l’esport o a l’àmbit acadèmic”.

Per últim, Mara Abellanet ha destacat que “són molt importants la formació i la recerca, és a dir, homologar-nos com a sector que també es fonamenta en el coneixement i en la professionalització de les persones que hi treballen”.

Podeu recuperar el programa aquí.

Turisme Betevé COVID-19