Fotografia de: L’auge del turisme cinematogràfic a Catalunya | CETT

L’auge del turisme cinematogràfic a Catalunya

01.09.2020

L’auge del turisme cinematogràfic a Catalunya

Els motius que ens poden portar a emprendre un viatge en un indret concret poden ser molt diferents: potser volem visitar una destinació per la seva cultura, la gastronomia, els seus paratges naturals, el seu patrimoni o, també, per haver estat l’escenari de la nostra sèrie o pel·lícula preferida.

El diari "Ara" ha dedicat un article al turisme cinematogràfic i a Catalunya com a protagonista de produccions nacionals i internacionals. La peça ha comptat amb la participació del Dr. Eugeni Osácar, director de recerca del CETT, que afirma que “és un territori molt heterogeni, en menys de dues hores pots trobar patrimoni històric, platja i muntanya. I la comunicació és molt bona. Tot això fa que Catalunya sigui molt atractiva”. El clima és també un gran aliat, ja que “per poder rodar en exteriors fa falta molta llum natural, i aquí el sol està garantit tres-cents dies a l’any”.

“Catalunya és un territori molt heterogeni, en menys de dues hores pots trobar patrimoni històric, platja i muntanya”

Eugeni Osácar

Segons Osácar, el turisme cinematogràfic és una de les modalitats turístiques que creix més, i apunta que “la cultura audiovisual està en auge, sobretot amb fenòmens com ara Joc de trons, que arriben a moltíssima gent. I a això s’hi afegeix que viatjar és cada cop més accessible -exposa-. Vagis on vagis, hi ha gent que ha fet mapes amb les localitzacions on s’han rodat pel·lícules o proposa rutes en blogs personals... Crec que és un tipus de turisme que permet descobrir llocs menys coneguts i fer-se una imatge del territori diferent”.

L’article repassa, a més, les principals produccions que s’han rodat a Barcelona, Girona, Costa Brava i l’Empordà, Maresme, Tarragona i Delta de l’Ebre i Vic i el Montseny.

Podeu llegir l’article aquí.

Foto: Barcelona Film Comission

Recerca cinema turisme patrimoni Catalunya Barcelona