Procesos Académicos >

Comisiones de Seguimiento de Aprendizaje

 

El sistema de garantia de la qualitat del CETT articula diferents moments per a garantir que s’està duent a terme de forma adient el seguiment de les titulacions impartides des de l'EUHT CETT UB

El seguiment de la qualitat d’una formació queda vinculat al Consell Acadèmic que està recollit en el Reglament de l’Escola Universitària.

El Consell Acadèmic es convoca en la seva totalitat un cop l’any (coincidint amb el Claustre de Professorat del mes de juny)  i es la culminació del treball operatiu de diverses comissions operatives prèvies que tenen delegades la tasca del seguiment de les titulacions al llarg del curs.

El Sistema Integrat de Qualitat i Medi Ambient del CETT, recull també en el seu procediment PE-07 “Seguiment del Procés d’Ensenyament-Aprenentatge”, l’estructura dels mecanismes per aquesta coordinació docent.

Donada la dinàmica diferenciada en el funcionament dels diferents nivells de formació que també queda palès en els procediments del sistema de qualitat, s’estableix una distinció entre les formacions de Nivell de Grau i de Postgrau.

A fi de que sigui viable el establir el seguiment de la formació, s’identifiquen dos moments d’anàlisi:

  • Avaluació del Procés de planificació i accés a la formació: referit a totes les accions que cal contemplar per a poder dur a terme el procés d’ensenyament-aprenentatge, així com l’anàlisi de totes les accions que refereixen a la informació i  contacte amb els estudiants en el moment de la matriculació
  • Avaluació del Procés d’Ensenyament-aprenentatge: seguiment en la impartició de les diferents assignatures, anàlisi i avaluació dels resultats, tant acadèmics com de satisfacció dels estudiants

Així, el Consell Acadèmic a efectes operatius està conformat pel treball sistemàtic i continuat de diverses comissions que, en el seu conjunt, compleixen amb les diferents visions que ha de tenir el seguiment de cada una de les formacions:

 

Comissió d’Avaluació Formació (CAF)

La seva responsabilitat es focalitza en el seguiment i millora de la qualitat dels programes formatius, les metodologies d’ensenyament i avaluació dels aprenentatges, així com la garantia de la qualitat del quadre docent.

Aquesta comissió està composada per les diferents figures en funció del nivell de titulació:

GRAUS

-        Coordinació de Formacions de Graus/Postgraus

-      Direcció de Formació

-        Direcció Acadèmica

-        Coordinació d’Estudis

-        Responsables de Blocs Temàtics associats a la titulació

GRAU INTERUNIVERSITÀRI

-        Coordinació General del Grau

-        Responsable Acadèmic de cada Centre participant

MÀSTERS

-        Direcció de Màsters i Postgraus

-      Direcció de Màster

-        Coordinació de cada Especialització

 

En el cas de Titulació Interuniversitària, les funcions d’aquesta comissió les realitza la Comissió de Responsables Acadèmics, tal i com determina el conveni de col·laboració corresponent.

 

Comissió de Processos Acadèmics (CPA)

La seva responsabilitat es focalitza en el seguiment i garantia d’una adient implantació de tots els processos acadèmics associats al procés d’ensenyament-aprenentatge, des del seu inici fins al seu tancament

Aquesta comissió està composada per les diferents figures:

  • -        Direcció de l’Escola Universitària (l’EUHT CETT-UB) 
  • -        Coordinació de Formacions de Graus/Postgraus
  • -        Direcció de Formació
  • -        Coordinació d’Estudis
  • -        Coordinació Docent i Logística
  • -        Ordenació Acadèmica
  • -        Serveis de Secretaria
  • -        Serveis de Career Services
  • -        Serveis de Desenvolupament Internacional
  • -        Serveis de Qualitat i Mediambient

 De forma puntual, i en funció de les temàtiques que calgui tractar, la comissió es pot veure ampliada amb alguna persona més.

Pel seu caràcter de composició transversal, una de les funcions associades en aquesta Comissió és la de actuar com a Comissió de Qualitat de la Titulació corresponent, amb la responsabilitat de recollir la informació derivada de la resta de Comissions i transferir-la en el Informe de Seguiment de la Titulació corresponent.

 

Comissió de Tutorització d’Estudiants (CTE)

Aquesta comissió té com objectiu garantir el seguiment del procés d’aprenentatge dels estudiants a partir del contacte continuat a partir de tots els membres que la composen, a fi d’identificar possibles desviacions i plantejar propostes de millora.

Aquesta comissió està composada per les següents figures:

GRAUS

-        Coordinació de Graus

-        Direcció de Formació

-        Coordinació d’Estudis

-        Tutors/es de Curs

-        Delegats/des de Curs

GRAU INTERUNIVERSITÀRI

-        Responsable Acadèmic de cada Centre participant

-        Tutors/es de Curs

-        Delegats/des de Curs

MÀSTERS

-        Direcció de Màsters i Postgraus

-        Coordinació de cada Especialització/Tutors/es

-        Delegats/des de Curs

 

Donada la dimensió en el nombre d’estudiants, cada Titulació disposa d’aquestes comissions participades de forma particular per les persones que hi estan directament relacionades i poden aportar la informació necessària per a l’anàlisi. Tanmateix es pot treballar a nivell de subcomissions en funció de les pròpies dinàmiques i dimensions de cada titulació de referència, així com també la Direcció de l’Escola Universitària (l’EUHT CETT-UB) pot delegar en la Coordinació de Graus o Postgraus corresponents, la funció de convocar cadascuna de les sessions de treball requerides a fi d’agilitzar tots els processos.