Fotografia de: Estructura del Curs | Gestió esportiva: aproximació a la emprenedoria en el  negoci de l’esport
Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica
Estructura del Curs

Estructura del Curs

Objectius

  • Observar com l'esport afecta a la vida quotidiana de les persones a nivell social, cultural i personal.
  • Identificar les sub-cultures i sub-grups generats al voltant de diferents esports: esports de pista i de camp, futbol, ciclisme i gimnàs, etc.
  • Analitzar com les tendències socio-culturals afecten i fins i tot generen unes activitats esportives completament noves.
  • Conèixer les organitzacions esportives que existeixen a nivell internacional i nacional , la seva tipologia i funcionament.
  • Obtenir una visió general sobre les funcions de les organitzacions esportives i conèixer l'espai competitiu del sector de negocis esportius.
  • Analitzar el fenomen dels Jocs Olímpics, esports de motor i altres competicions internacionalment reconegudes: identificar les seves avantatges respecte a l'economia del país i de la ciutat.
  • Identificar diferents models que s'utilitzen en la gestió de les instal·lacions després d’un esdeveniment massiu i aprendre com optimitzar la rendibilitat de les mateixes.
  • Observar la relació estreta que existeix entre el sector turístic i l'esportiu i identificar els beneficis econòmics, polítics i socio-culturals d’un destí esportiu.
  • Conèixer diferents models de negocis, segons el seu enfocament i les estratègies directives.
  • Observar la relació entre les tendències socials i culturals i els processos de la innovació corporativa.
  • Conèixer diferents estratègies d'expansió.
  • Obtenir un coneixement pràctic sobre la gestió d'un centre esportiu lucratiu i comercial, com un gimnàs i un club esportiu social.
  • Identificar els aspectes clau en la gestió d'un club esportiu.
  • Aprendre les tècniques i les estratègies pel patrocini.
  • Observar el fort vincle entre la indústria esportiva i la indústria turística.
  • Identificar els beneficis econòmics, polítics i socioculturals d’un destí esportiu.
  • Conceptualitzar el terme "Marca País".
  • Conèixer com el govern pot fomentar i promoure el turisme esportiu en un país, una regió o una ciutat.

Modalitat 

ESTRUCTURA GENERAL

Esport, Societat i Emprenedoria

  • Esport i Societat
  • Gestió d'Esdeveniments Esportius

Gestió de les Empreses Esportives

  • Els Models de Negoci en el Sector Esportiu
  • Gestió de Clubs Esportius
  • Turisme Esportiu
Modalitat 3 setmanas Modalitat 4 setmanas
+PROJECTE FINAL
75 hores lectives 90 hores lectives
05 de Juliol - 22 de Juliol 05 de Juliol - 29 de Juliol