Fotografia de: Les bones perspectives de futur per al turisme centren la inauguració del curs acadèmic del CETT-UB | CETT

22.10.2021

El CETT-UB ha donat aquest dijous el tret de sortida al curs acadèmic 2021-2022 en un acte a l’Hotel Alimara Barcelona. La inauguració, presidida per Miquel Alsius, president del CETT, ha volgut fer èmfasi en les bones perspectives de futur per al turisme i en la formació com a peça clau per a la recuperació del sector en la nova normalitat.

La lliçó inaugural ha anat a càrrec de Marta Domènech, directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, que ha apuntat que després dels efectes de la Covid-19 al sector “és el moment de començar un procés de recuperació i de transformació” i ha afegit que el CETT ha estat un actor indispensable en donar al turisme la categoria acadèmica que mereix. En aquest sentit, Domènech ha manifestat que “el CETT ens ha mostrat, a través d’articles acadèmics, que el turisme es una ciència i mereix tenir un cos de recerca propi, un espai de debat intel·lectual fet i creat pels mateixos graduats en turisme i hoteleria”.

Durant la seva intervenció davant l’alumnat, la directora general de Turisme s’ha mostrat esperançada de la tornada a la normalitat del sector el 2022 i ha fet referència a la temporada d’enguany, on el 30% de les places hoteleres han estat tancades, però la resta ha registrat ocupacions d’entre el 80 i el 90%.

Turisme responsable i inclusiu

Per la seva banda, la Dra. Maria Abellanet, CEO del CETT, ha apuntat que el turisme “s’ha de desenvolupar en un context econòmic diversificat i des d’una perspectiva ètica, de sostenibilitat i de cohesió social”. Abellanet ha afegit que “la formació i el coneixement són les millors palanques perquè tots puguem ser part activa d’aquest turisme responsable, inclusiu i que contempla tota la societat”.

Amb aquest acte inaugural s’inicia un curs al CETT-UB marcat per una major normalitat tant al sector com a les aules. Així ho mostren les dades, ja que Turisme és el cinquè grau amb la inserció laboral més ràpida un cop s’han finalitzat els estudis, segons el darrer estudi d’inserció laboral coordinat per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU).

També ha participat a l’acte el Dr. Ernest Abadal, vicerector adjunt al Rector i del personal docent i investigador de la Universitat de Barcelona, que ha repassat els reptes globals que afecten els centres universitaris en l’àmbit internacional, espanyol i català. En concret, Abadal ha indicat que la valoració dels canvis en el marc legislatiu que s’estan plantejant a nivell estatal com el Reial Decret de Graus o la Llei Orgànica del sistema universitari no és positiva i ha afirmat que “hi ha un excés de normativització que potser no permetrà afrontar els reptes europeus i internacional que el sistema universitari requereix”.

A més, el Dr. Abadal ha destacat l’aprovació del pressupost de la Generalitat de Catalunya com a principal repte per a les universitats i ha reclamat que “els acords del Pacte Nacional de la Societat del Coneixement que volen aportar un millor finançament a les universitats siguin possibles”.

Per la seva banda, Rafael Llin, tècnic responsable de la família professional d’Hoteleria i Turisme del departament d’Ensenyament, ha repassat les novetats en la formació professional per al nou curs i ha destacat que “mantenir l’oferta educativa ajuda a una millor professionalització del sector i a pensar que anem cap a una oferta que guanyarà cada vegada més qualitat”.

curs acadèmic Inauguració curs acadèmic turisme