MÀSTERS >

Els rols

.

El TFM es realitzarà sota la supervisió d'un o més tutors acadèmics que pertanyen a l'col·lectiu de professorat que imparteix docència en el Màster. La seva tasca consistirà a acompanyar, orientar i guiar l'estudiant durant el procés de realització del TFM, des de l'elecció de l'orientació sobre la qual es desenvoluparà el treball fins a la presentació i defensa pública d'aquest. Si el TFM es realitza en col·laboració amb una institució, organisme o empresa, es podrà comptar amb un professional que en qualitat de tutor extern col·laborarà, com cotutor amb l'acadèmic, en la definició de l'contingut del TFM i en el seu desenvolupament.

Funcions del tutor/a

  • El tutor /a orienta a l'estudiant durant la realització del TFM i dóna suport al desenvolupament de les competències requerides.
  • El tutor / a resol dubtes o consultes que l'estudiant pugui formular i aporta retroalimentació permanent sobre el treball.
  • El tutor/a proposa documentació rellevant que aporti a el desenvolupament de la temàtica triada.
  • El tutor / a aconsella a l'estudiant en la reorientació, si fos el cas, del TFM.
  • El tutor / a es coordina amb altres professors / professionals en el desenvolupament del tema de TFM, si així ho considera oportú.
  • El tutor /a es compromet a dur a terme una tutoria inicial presencial o virtual en la qual s'establiran les especificacions del 'TFM i el cronograma de treball a seguir amb el / la estudiant, tenint en compte que els objectius que es fixin siguin assolibles en el temps establert.
  • Per al compliment de la càrrega creditícia i horària del TFM, el tutor / a es compromet a un mínim de 5 tutories presencials i / o virtuals sincròniques. El nombre màxim de tutories varia en funció de les necessitats del / la estudiant i de la temàtica a abordar. La durada de cada tutoria també depèn del TFM tutoritzat; no obstant això, la durada sol ser d'entre 30 minuts a 1 hora.

Per contra, no són funcions del tutor/a:

  • Participar en la redacció de la memòria del TFM
  • Corregir de manera directa errors ortogràfics o gramaticals
  • Revisar en excés les diferents versions del TFM

Funcions de l'estudiant

Les funcions de l'estudiant són:

  • Llegir la informació relativa al TFM a la Guia de l'estudiant
  • Conèixer el Manual d'estil del CETT i aplicar-lo en el desenvolupament del TFM
  • Posar-se en contacte amb al tutor/a per tal d'informar dels progressos, preguntar dubtes que puguin sorgir i enviar entregues parcials del TFM
  • Sol·licitar la realització de tutories periòdiques amb el tutor/a per tal de realitzar un seguiment del progrés del TFM
  • Tenir iniciativa i autonomia en la realització del TFM, sense que això suposi la manca de contacte amb el tutor/a
  • Enviar una versió final del TFM al tutor/a amb la suficient antel·lació per tal que tingui temps de revisar-la
  • Lliurar la memòria i la presentació del TFM en els terminis i format establerts

Per últim, seria precís recordar que malgrat que el tutor/a té un paper clau en l'orientació del TFM, el resultat final i la qualitat del projecte lliurat és responsabilitat última de l'estudiant.