Imagen
Viernes 21 de novembre de 2025 de 9:00 h a 10:30 h
Imagen
Entrada gratuïta
Imagen
Foment del Treball, Via Laietana 32, Barcelona
Imagen
Catalán i/o Castellano
Imagen
Arriba la vuitena edició dels Esmorzars de Turisme!
És el moment de posar el focus en un dels grans eixos estratègics del sector: l'economia blava.
En aquesta ocasió explorarem com el litoral, els ports, les activitats nàutiques i la biodiversitat marina es poden convertir en motors d'atracció turística i en palanques de sostenibilitat i innovació.
9.00h Benvinguda a càrrec del Sr. Miquel Gotanegra, president de la Comissió de Turisme i Serveis de Foment del Treball Nacional
9.05h Taula rodona: “L'Economia Blava i el Turisme a Catalunya”, moderada pel Dr. Eugeni Osácar, amb la participació de:
10.35h Cloenda
10:40h Cafè networking
Els "Esmorzars de Turisme" són trobades organitzades per Foment del Treball, en col·laboració amb el CETT-UB, un centre líder en formació, recerca i innovació en turisme, hoteleria i gastronomia.
Aquestes sessions exclusives ofereixen un espai de diàleg i reflexió per als professionals del sector turístic, combinant una ponència o debat sobre les tendències, reptes i oportunitats que marquen el futur del turisme.
Cada edició compta amb experts reconeguts, empresaris i representants institucionals que comparteixen experiències i coneixements sobre àrees clau com la sostenibilitat, la digitalització, el turisme cultural i l’hoteleria, entre d’altres.
Participa i connecta amb els líders del sector mentre descobreixes noves idees per fer créixer el teu negoci o inspirar els teus projectes. Els Esmorzars de Turisme són la cita imprescindible per als professionals que miren més enllà.
Esdevenir un espai de referència per a directius, directives i professionals experts en turisme, hoteleria i gastronomia que fomenti el networking, l’intercanvi d’experiències i la promoció de línies d’actuació que beneficiïn el sector.
Juliol 2025. Grans esdeveniments i turisme a Catalunya
La setena edició dels Esmorzars de Turisme va reflexionar sobre el paper dels grans esdeveniments com a motor de dinamització turística, projecció internacional i cohesió territorial a Catalunya.Els ponents han posat com a exemple esdeveniments recents com la Copa Amèrica de Vela o Manifesta 15, i han defensat que lèxit daquestes iniciatives rau en la col· laboració entre institucions públiques, empreses privades i la societat civil. També s'ha fet referència al potencial dels esdeveniments gastronòmics o tecnològics per consolidar nous segments turístics, així com la necessitat de garantir un enfocament sostenible i respectuós amb el territori i les comunitats locals.
Els ponents:
Desembre 2024. Taxa Turística a Catalunya: on va i qui se'n beneficia
La sexta edició: Taxa Turística a Catalunya: on va i qui se'n beneficia per reflexionar sobre la gestió, l'impacte i les oportunitats que ofereix la taxa turística com a eina per avançar cap a un model de turisme més sostenible i equilibrat a Catalunya. Es va insistir en la necessitat d'una gestió transparent, una redistribució justa dels recursos i l'ús d'aquests fons per millorar serveis públics, preservar el patrimoni i compensar els efectes del turisme als municipis.
Els ponents:
Maig 2024. Digitalització del sector Turístic
En aquesta cinquena jornada, titulada "Digitalització en el sector turístic – Casos d’èxit", explorarem com la tecnologia i la innovació estan transformant el turisme a través de l’exposició de casos d’èxit aplicats en alguns dels seus sectors de referència.
Des de la reserva d’allotjaments, fins a la promoció i personalització d’experiències, passant per la intel·ligència artificial aplicada a la gestió de viatges.
Els ponents:
Novembre 2023. Reptes estratègics del turisme a Catalunya
En el quart debat, es van analitzar els desafiaments del sector turístic a Catalunya per promoure una destinació responsable, sostenible, innovadora i connectada.
Amb la participació de directius, directives i referents institucionals de les entitats públic-privades més representatives, es van abordar temes crucials i imprescindibles com la millora de la mobilitat i connectivitat, tant a nivell nacional com internacional, la gestió de l’estacionalitat turística i la professionalització del sector.
A més, es va debatre sobre la imatge de l’activitat turística i el repte que implica millorar-la mitjançant campanyes de sensibilització i pedagogia que expliquin la contribució econòmica i social que el turisme fa a la ciutat i als seus ciutadans.
Els ponents:
Juny 2023. Turisme de creuers a Catalunya: llums i ombres
En el debat, es va reflexionar sobre la creixent posició dels nostres ports com a referents mundials en aquesta modalitat turística. També es va abordar l’impacte econòmic i generador d’ocupació d’aquest sector i les possibilitats de promoció que genera en diversos àmbits i activitats locals. A més, es va respondre a les crítiques habituals com l’augment de la massificació en espais concrets o les repercussions mediambientals derivades de l’activitat.
Els ponents:
Novembre 2022. Montjuïc, oportunitat per descentralitzar el turisme a Barcelona i aconseguir visitants de qualitat
El segon Esmorzar de Turisme va ser un debat sobre el futur de Montjuïc per destacar el seu potencial com a pulmó verd, parc cultural i esportiu de Barcelona.
Es va subratllar la necessitat d’una visió integral que connecti la muntanya amb la ciutat, transformant-la en un gran parc urbà accessible i estratègic. També es van mencionar iniciatives com la promoció de grans esdeveniments esportius, l’impuls d’instal·lacions culturals i el desenvolupament de noves activitats. Amb l’objectiu de convertir Montjuïc en un referent internacional, es va ressaltar la importància de combinar cultura, natura i esport per a barcelonins i visitants.
Els ponents:
Maig 2022. El turisme d’experiències i els destinacions sostenibles
La primera edició dels Esmorzars de Turisme a la seu de Foment a Barcelona es va destacar per la importància d’un turisme integrador que respecti el territori, potenciant la cultura, la gastronomia, l’esport i els esdeveniments.
Es va posar èmfasi en la contribució econòmica i laboral del sector, la necessitat de col·laboració públic-privada i la sostenibilitat com a eix fonamental. També es va ressaltar la cultura com a estratègia turística, la importància d’oferir experiències úniques als visitants i la promoció activa de destinacions de qualitat.
Finalment, es va concloure que el turisme intel·ligent, responsable i col·laboratiu ha de ser un motor clau del sector.
Els ponents: