El millor audiovisual turístic, al 2n Terres CHECK-IN International Hospitality Film Festival13/09/2023 |
|
El Terres CHECK-IN International Hospitality Film Festival, iniciativa impulsada per la Fundació Jordi Comas Matamala, CETT Fundació, la Fundació Climent Guitart i Terres Landscape and Travel Communication, , ha celebrat el dia central, el 13 de setembre, d’aquesta edició a l’Hotel Guitart Central Park Aqua Resort i al Teatre Municipal de Lloret de Mar. Aquesta edició també ha comptat amb el suport de nombrosos col·laboradors vinculats al sector com són el Patronat de Turisme Costa Brava -Girona de la Diputació de Girona, l’Ajuntament de Lloret de Mar, l’Agència Catalana de Turisme, Lloret Turisme, la Diputació de Barcelona i l’Organització Mundial del Turisme. El festival -després de l’èxit aconseguit en la seva primera edició, celebrada l’any passat a la seu de la CETT Fundació a Barcelona ha tornat a generar un ampli espai de coneixement, intercanvi i tendències de comunicació aplicables al sector turístic, del qual ja és un referent mundial en l'àmbit de l'audiovisual del sector de l'hospitality. El Terres CHECK-IN ha esdevingut novament aparador de les tendències de màrqueting de'organitzacions vinculades al turisme, l'hoteleria i la gastronomia. Els assistents han pogut gaudir de diverses ponències i estudi de casos, a càrrec d'experts com el multipremiat Theo Papadoulakis, director de films turístics o Diego Calvo, CEO de Concept Hotel Group. Els casos d'estudi presentats han inclòs una anàlisi de TikTok des de l’experiència actual del Museu del Prado, el projecte de l’expedició Descobrir i una visió de l'Alt Empordà com a escenari per a la imaginació, des de Salvador Dalí fins a Ferran Adrià, a càrrec del cineasta David Pujol. Terres LAB-Audiovisual & Tourism HubDes d’aquest any, el festival també ha apostat per un bloc formatiu, el Terres LAB-Audiovisual & Tourism Hub, per explorar noves tendències en la comunicació audiovisual d'experiències turístiques. En aquest Terres LAB-Audiovisual & Tourism Hub s’han portat a terme diverses taules rodones, on s’han tractat qüestions com el turisme immersiu o l'ús del metavers a l’hospitality, representades per empreses com Lavinia, IDEAL Centre d’Arts Digitals, The Wise Dreams o Hotelverse. El poder dels vídeos a la indústria del turisme, l'hoteleria i gastronomiaEl festival reconeix la importància del vincle entre l'audiovisual, el màrqueting i la indústria del turisme, l'hoteleria i la gastronomia. Per exemple, avui el 65% dels viatgers visualitzen vídeos de les destinacions on volen viatjar. Una altra dada interessant: 3 de cada 5 viatgers que consumeixen vídeos online, els utilitzen per definir les seves opcions de marca, destinació o activitat. Aquest 2n Terres CHECK-IN ha escollit els vídeos produïts des de l'1 de gener de 2021 vinculats amb els serveis turístics per lliurar diversos tipus de guardons: tres grans premis –centrats en experiències, tecnologia i responsabilitat social, respectivament–, dos premis especials –Amfitrions Turístics i Destinació Costa Brava-Girona– i diversos premis per categoria: Accomodation, Transportation, Restaurants, Museums, Temples and Gardens, Theme Parks, Spas and Thermal Facilities, Recreational Services i Travel Technology. Els premis als millors curts audiovisuals sobre hospitality, amb la Costa Brava al centreEls premis d’aquesta segona edició del festival als millors projectes audiovisuals de tot el mon-produïts des de l’1 de gener de 2021- s’han lliurat aquesta nit al Teatre Municipal de Lloret de Mar i son els següents: ALLOTJAMENT. MENCIÓ ESPECIAL:
ALLOTJAMENT. GOLD:
TRANSPORT. GOLD:
RESTAURANTS. GOLD:
MUSEUS. GOLD:
SERVEIS DE RECREACIÓ. GOLD:
TECNOLOGIA DEL VIATGE. MENCIÓ ESPECIAL:
TECNOLOGIA DEL VIATGE. GOLD:
Els premis especials han correspost a: PREMI TERRES CHECK-IN 2023 “DESTINACIÓ COSTA BRAVA - GIRONA”
PREMI TERRES CHECK-IN 2023 “AMFITRIONS TURÍSTICS”:
I, finalment, els grans premis han estat per: PREMI TERRES CHECK-IN 2023 “FAST CHECK-IN”
PREMI TERRES CHECK-IN 2023 “SOCIAL CHECK-IN”
PREMI TERRES CHECK-IN 2023 “LATE CHECK-OUT” (2) Exaequo:
Per cloure el lliurament dels premis i la jornada, han pres de la paraula Soledad Bravo, gerenta de serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Joan Plana Sagué, vicepresident segon del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona de la Diputació de Girona i Adrià Lamelas, alcalde de Lloret de Mar.
|
|