Fotografia de: Food Trucks i Seguretat Alimentària, taula rodona de l’AVHIC | CETT

Food Trucks i Seguretat Alimentària, taula rodona de l’AVHIC

02.12.2015

Food Trucks i Seguretat Alimentària, taula rodona de l’AVHIC

Avui, l’AVHIC, l’Associació de Veterinaris i Higienistes de Catalunya,  ha organitzat una Jornada amb taula rodona per debatre sobre les qüestions que afecten un nou fenòmen a l’alça, els food trucks.

Els food trucks ja fa uns anys que son l’emblema de la cultura street food i els trobem en gairebé tots els events gastronòmics del nostre país. La fórmula és sencilla: un camió, menjar de qualitat i a bon preu.

Els emprenedors no s’han pogut resistir a aquesta tendència creixent i cada dia son més els que s’endinsen en aquesta nova modalitat de negoci.

Com tota nova activitat són moltes les qüestions legals i tècniques que se’ns plantegen en relació a la seguretat alimentària: quin és el marc formatiu que ho regula?, on són els límits en l’elaboració i servei de menjar al carrer?, quins mínims d’infraestructures són necessaris per tal de garantir la innocuïtat dels aliments?, qui en té la competència en la seva regulació?

Són aquestes i altres qüestions les que es plantejaran a la taula rodona que començarà a les 19h de la tarda a la Sala d’actes del Col·legi Oficial de Veterinaris de Barcelona.

A l’acte hi intervindran:

• Vincenzo Cavallaro: Membre (Tresorer) de la Junta Directiva de l'Associació Catalana de Food Trucks (http://facebook.com/foodtruckcat) i propietari del food truck ‘Na Madrona Preparalapasta’. La cultura street food
  • Mercè Almirall. Tècnica de Salut a l’Ajuntament de Vilanova i La Geltrú. Presidenta de l’AVHiC. L’experiència de Vilanova i la Geltrú
  • Samuel Portaña: Cap de Servei de Control Alimentari en Agència de Salut Pública de Barcelona. L’experiència de la ciutat de Barcelona
  • Joe Littenberg: soci/co-director de Barcelona Alternative Media, empresa editora de la revista cultural independent BCN MÉS (bcnmes.com/) y organitzadora del primer festival de menjar de carrer de qualitat a España EAT STREET. Dificultats legals en l’street food

Introducció i modera la taula rodona:

Montserrat Saperas: Directora del Grup de Recerca Cuina i Gastronomia. Campus Turisme, Hoteleria i Gastronomia CETT-UB

Al dinar previ de treball hi han assistit la junta en ple de l'Associació Catalana de Food Trucks i l'organitzador de Eat Street Barcelona, Joe Littenberg, amb les professors del CETT, Emma Pla, Lucas Vidaller i la Montserrat.

food truck street food veterinaris regulació alimentació CETT