Fotografia de: Barcelona és la destinació líder en reputació online per als turistes xinesos | CETT

Barcelona és la destinació líder en reputació online per als turistes xinesos

19.09.2016

Barcelona és la destinació líder en reputació online per als turistes xinesos

La capital catalana concentra el 50% de les opinions online de turistes xinesos que visiten Espanya, seguida per Madrid i Sevilla, amb un 20% i 9%, respectivament, mentre que la resta de comentaris es distribueix entre més de 70 destinacions de conjunt del estat.

Aquestes són algunes de les de principals conclusions de la quarta edició anual del "Monitor de Mercats Online - Xina 2016", realitzat en el marc d'una col·laboració empresa-universitat entre la consultora Vivential Value, líder en sistemes d'intel·ligència de reputació de destinacions, i l'Escola Universitària del Campus CETT-UB, pioner estatal en els estudis de màrqueting digital turístic.

En aquesta nova onada d'estudi, s'han analitzat més de 34.000 opinions de turistes xinesos que compartides en portals online líders del seu mercat, posant un especial èmfasi en l'anàlisi en dos àmbits de la seva experiència en les destinacions de tot Espanya: satisfacció respecte a els atractius turístics i als allotjaments.

Des del punt de vista de destinacions turístiques i els seus atractius, la ciutat de Barcelona se situa de manera destacada com la ciutat amb més opinions i comentaris compartits pels visitants xinesos, acumulant el 50% de les reviews sobre atractius i recursos turístics del conjunt del estat.

La segueixen Madrid, amb un 20% i Sevilla, amb un 9% del total d'opinions, sent interessant constatar com el turista xinès ja està valorant atractius turístics de més de 70 destinacions de tot Espanya, el que demostra una creixent capil·laritat en els seus desplaçaments per tot el territori.

Al costat de la constatació d'un important creixement en volums d'opinions, en aquesta edició destaquen com els 5 atractius turístics amb millor reputació en línia per als turistes xinesos: Sagrada Família (Barcelona), Plaça Espanya (Sevilla), la Casa Batlló (Barcelona), Alhambra (Granada) i Catedral de Santa Maria de la Seu (Sevilla).

Des del punt de vista dels allotjaments, els turistes xinesos mantenen un nivell també creixent en l'Índex de Reputació Online® "Iron".

En el cas de les destinacions que més pernoctacions acumulen, Barcelona, ​​Madrid, Sevilla i Granada, juntament amb l'anàlisi de la satisfacció i reputació dels seus allotjaments, s'ha analitzat amb detall quin és el perfil del turista xinès que ha pernoctat en aquestes ciutats.Així, podem caracteritzar al viatger xinès a Espanya com un turista que viatja per oci (94% del total) i en parella (33%); d'entre els 25 i 35 anys (45%); que viatja coincidint amb els seus dos grans períodes de vacances, febrer i octubre (28%) i que pernocta menys de 3 nits en destí (60%), majoritàriament en hotels (41%). Aquesta anàlisi de perfil, també matisa algun dels tòpics sobre aquest turista, com els relatius al poder el seu adquisitiu i despesa (59% s'allotja en hostals, B & B i apartaments) o els que apel·len a la "imprescindible" atenció en idioma xinès ( pràcticament no esmentat en les pròpies crítiques d'aquests clients).

En aquesta línia, Enric López, director del Màster de Direcció d'Empreses Turístiques, especialitat Màrqueting Digital Turístic del Campus CETT-UB i codirector de l'estudi, afirma que "hem constatat que el turista xinès és molt similar a la resta de nacionalitats que visiten el nostre país , buscant integrar-se en la cultura pròpia de les nostres destinacions i organitzacions turístiques".

Aquests monitors segmentats per mercats emissors, són un dels mòduls del sistema d'intel·ligència de reputació que ja s'estan implementant nombroses destinacions costat de Vivential Value, i que, com indica el seu director Rafael González "s'engloben dins de les actuals estratègies d'innovació en intel·ligència turística d'aquells gestors i territoris que aposten pel coneixement com a palanca de competitivitat en el context de les smart destination ".

Accedeix a l'estudi, aquí.

Vivential Value CETT Campus CETT-UB Barcelona reputació online Xina