Fotografia de: Pla d'Estudis | Desenvolupament de les competències i habilitats per al creixement professional
Universitat de Barcelona
Oferta acadèmica
Pla d'Estudis

Pla d'Estudis

ASSIGNATURES

LIDERATGE, COMUNICACIÓ I NEGOCIACIÓ: L’ABC DEL DESENVOLUPAMENT PERSONAL I PROFESSIONAL

LIDERATGE I TREBALL EN EQUIP

  • Lideratge, motivació i acompliment.
  • Estratègies, tècniques i eines per al desenvolupament personal.
  • Com ens relacionem amb nosaltres mateixos: auto-descobriment, auto-control, auto-motivació.
  • La importància del treball en equip: rols i situacions.
  • Claus per als equips d'alt rendiment.
  • Taller de lideratge i treball en equip: estils de lideratge, jocs d'agilitat mental, DISC i rols d'equips. Improvisació teatral i pràctica del treball en equip: negociació, resolució de conflictes, comunicació d’impacte.

COMUNICACIÓ Y NEGOCIACIÓ D'ÈXIT

  • Comunicació eficaç: la importància de la comunicació verbal i no verbal.
  • Eines de comunicació per les relacions interpersonals, la capacitat d'influència, la socialització.
  • La negociació i les seves fases.
  • Estratègies, tècniques i eines de negociació.
  • Barreres comunes per a una comunicació d’èxit.
  • Taller de comunicació i negociació d'èxit.

LA CONSCIÈNCIA PERSONAL I LA CAPACITAT D’ADAPTACIÓ: CLAUS PER LA INTEGRACIÓ A UN CONTEXT PROFESSIONAL

CONSCIÈNCIA INTERCULTURAL

  • Competències claus per a una comunicació transcultural.
  • El perill de l’ús excessiu dels estereotips.
  • Fer negocis a un ambient multicultural.
  • Estratègies per a treballar eficaçment a un ambient multicultural.

INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL

  • Que són les emocions: són bones o dolentes?
  • Intel·ligència emocional: definició i significat.
  • Competències socials: empatia, comunicació, assertivitat.
  • Competències afectives: com gestionar les emocions, la consciència emocional i la comprensió.
  • Eines i tècniques per a desenvolupar la intel·ligència emocional.
  • Consciència d'un mateix, autogestió, consciència social, gestió de relacions.
  • Taller sobre el control de les emocions.

PREVENCIÓ DE L’ESTRÈS I GESTIÓ DE CONFLICTES

  • Els fonaments de la tutoria al lloc de treball.
  • Canviaments al lloc de treball – positius, productius i inevitables.
  • Gestió del canvi i adaptabilitat: conceptualitzar el canvi i trobar formes d’adaptació.

Metodologia 

La metodologia d'ensenyament-aprenentatge aplicada en aquest curs, consisteix en diversos elements claus que permeten aconseguir simultàniament tots els objectius esmentats. La metodologia consisteix en:

  1. Classes teòriques que transfereixen coneixement bàsic i específic. La participació a classe és crucial perquè els estudiants adquireixin el coneixement necessari i les habilitats contemplades en el programa.
  2. Estudis de cas reflecteixen els continguts com a ajuda a l'estudiant posant en pràctica els continguts teòrics.
  3. Activitats complementàries com visites que facin costat als estudiants a una major comprensió i implementin els continguts proporcionats pel programa. En cas de programa de modalitat de quatre setmanes: Durant una setmana addicional opcional els estudiants hauran de desenvolupar un Projecte Final treballant en petits grups on es reforçaran les seves habilitats d'autogestió, responsabilitat, lideratge i treball en equip i s'obtindrà un coneixement pràctic a través d'un estudi metòdic i profund del tema triat. Durant aquest procés els estudiants seran guiats per tutors i hauran de presentar i defensar el projecte en l'últim dia del curs.

Avaluació

L'avaluació del programa es durà a terme revisant el treball i la participació dels estudiants durant el programa. Els participants són avaluats de manera constant durant les classes magistrals a través dels casos pràctics a desenvolupar i defensar.

En cas de programa de modalitat de 3 setmanes:

L'avaluació contínua representa un 60% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), mentre que l'avaluació de l'examen final un 40% de la nota general del programa.

En cas de programa de modalitat de 4 setmanes:

L'avaluació contínua representarà un 40% (síntesi de lectures, estudis de casos, observacions i tallers pràctics), l'avaluació de l'examen final un 20% i la qualificació per a la Presentació del Projecte final un 40% de la nota general del programa.

L'assistència és obligatòria.